środa, 12 września 2018

Jak przygotować i skutecznie sprzedać kalendarze strażackie?

Jak przygotować i skutecznie sprzedać kalendarze strażackie?

Tradycja połączona z funkcjonalnością - tak określić można kalendarze strażackie, które stanowią nie tylko pomoc dla jednostek, ale i służą mieszkańcom, pozwalając także przeprowadzić działania prewencyjne. Przełom września i października to dobry czas na to, by przygotować kalendarze dla swojej jednostki. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Krok 1: Zebranie organizacyjne

Aby odpowiednio przygotować kalendarze, warto rozplanować wcześniej prace, rozdzielając obowiązki. W tym celu warto zorganizować spotkanie, na którym ustalony zostanie podział ról. Kolejnym krokiem powinno być podjęcie decyzji odnośnie rodzaju kalendarza - czy ma być on tradycyjny, wyrywany czy spiralowany.

280x472 kafelki kategorii spiralowane    wyrywanegratis    tradycyjnegratis

Warto też zastanowić się nad zawartą w kalendarzach treścią - czy ograniczyć się wyłącznie do zaznaczenia świąt, czy umieścić także dodatkowe informacje, np.: o wywozie śmieci, czy planowanych działaniach prewencyjnych. Kolejnym etapem jest ustalenie budżetu, jaki jednostka może przeznaczyć na wykonanie produktów oraz określenie, w jakiej cenie będą rozprowadzane - warto pamiętać, że dystrybucja kalendarzy to świetna okazja do tego, by wesprzeć finansowo jednostkę, reperując budżet, który można przeznaczyć na zakup np.: specjalistycznej odzieży, dlatego też warto pozyskać sponsorów, którzy mogliby udzielić jednostce wsparcia, tym samym nie tylko pomagając społeczeństwu, ale także zapewniając sobie reklamę.

Krok 2: Przygotowanie materiałów

Kalendarze strażackie są bez wątpienia przydatnym gadżetem, jednak, aby były chętnie kupowane, poza tym, że będą funkcjonalne, powinny być też atrakcyjne wizualnie. Z tego względu warto zebrać odpowiednie materiały, które będą wykorzystane do szaty graficznej. W tym celu należy wybrać  zdjęcia prezentujące załogę jednostki oraz jej działania. Jeśli istnieje taka możliwość, warto zorganizować specjalną sesję zdjęciową, podczas której zastęp zostanie przedstawiony jako zgrana drużyna, dla której pożarnictwo jest nie tylko pracą, ale przede wszystkim pasją - warto pamiętać, że im lepsze jakościowo zdjęcia, tym kalendarze będą atrakcyjniejsze dla potencjalnego kupującego. Tworząc wzór kalendarzy pamiętajmy jednak o umiarze - ilość zdjęć należy dostosować do formy produktu - w przypadku kalendarzy spiralowanych dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie fotografii na każdej karcie, w przypadku kalendarza klasycznego i wyrywanego, ilość wykorzystanych zdjęć powinna być nieco bardziej ograniczona. Jeśli udało się pozyskać sponsorów, nie zapominajmy o uwzględnieniu ich wizytówek - i w tej sytuacji należy jednak zachować umiar - nie przesadzajmy z ilością partnerów, gdyż ich natłok może spotkać się z dezaprobatą ze strony wspierających jednostkę darczyńców.

Krok 3: Złożenie zamówienia

Kolejnym ważnym etapem jest wybór wykonawcy zamówienia - kalendarze te, poza podstawową funkcją, mają także zwiększać świadomośc społeczeństwa, w związku z tym warto wybrać firmę, która rozumie sprawy strażackie, dzięki czemu produkty nabiorą wyjątkowego charakteru. Po zdecydowaniu się na odpowiedniego wykonawcę, nie należy zapominać o dopracowaniu wszystkich szczegółów, na które z pewnością zwrócą uwagę klienci, tj.: rozplanowanie wszystkich istotnych dat, np.: świąt, a w przypadku kalendarzy wyrywanych, czy są one zaopatrzone w okienka do przesuwania, które ułatwiają korzystanie z kalendarza lub dziurkę, umożliwiającą zawieszenie na ścianie- wszystkie te mankamenty, mimo, że wydają się być drobnymi szczegółami, wpływają na to, jak produkt zostanie odebrany przez kupujących. Warto także zadbać o to, by przestrzeń kalendarza była jak najlepiej zagospodarowana - dobrym rozwiązaniem jest zadbanie o to, by druga strona kalendarza była zadrukowana przydatnymi informacjami, np.: instrukcją pierwszej pomocy.

3a

Krok 4: Ogłoszenie sprzedaży

Gdy projekt jest gotowy, a produkcja w trakcie, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób poinformować społeczeństwo o sprzedaży - zrezygnujmy z odwiedzania mieszkańców w ich domach z zaskoczenia - to może odstraszyć potencjalnych klientów. Uprzedźcie lokalną społeczność, wykorzystując swoją stronę www oraz kanały społecznościowe, jak fanpage na Facebooku. Aby dotrzeć do wszystkich mieszkańców, także tych starszych, warto poprosić miejscowego proboszcza o wsparcie - oficjalne ogłoszenie z ambony na temat akcji strażaków z pewnością zostanie dobrze przyjęte przez mieszkańców. Zarówno w przypadku wykorzystania serwisów społecznościowych, jak i niedzielnych ogłoszeń kościelnych, warto zawrzeć w komunikacie dwie informacje - cenę kalendarzy oraz cel, na jaki zbierane są fundusze - mimo, że straż pożarna cieszy się społecznym uznaniem, ludzie, przekazując pieniądze chcą wiedzieć na co przeznaczają swoje fundusze - dzięki temu mieszkańcy będą nie tylko mieli świadomość, że przekazane przez nich środki zostały odpowiednio wykorzystane, ale także będa mieli poczucie, że przyczyniają się do polepszenia warunków panujących w jednostce, a co za tym idzie - także do zwiększenia własnego bezpieczeństwa.

Krok 5: Rozprowadzanie kalendarzy

Odpowiednie przygotowanie kalendarzy oraz poinformowanie o akcji sprzedażowej to jedynie połowa sukcesu - należy także opracować odpowiednią strategię ich rozprowadzania. Aby wzbudzić zaufanie mieszkańców, dystrybutorzy kalendarzy powinni się zaopatrzyć w legitymacje strażackie. Jeśli Wasza jednostka nie posiada takowych, Prezes Zarządu powinien wydać stosowne zaświadczenie na temat przeprowadzanej akcji - to da gwarancję wiarygodności zbiórki. Strój i forma odwiedzin jest bardzo ważna, gdyż decyduje o tym, z jakim rezultatem przebiegnie zbiórka. Warto odwiedzać mieszkańców parami - koniecznie zadbajcie o odpowiednie stroje. Bądźcie naturalni, jednak powitajcie mieszkańców w oficjalny, profesjonalny sposób - pokażcie społeczeństwu, że jednostkę tworzą pasjonaci, którzy na pierwszym miejscu stawiają dobro i bezpieczeństwo innych - dzięki temu nie tylko akcja będzie cieszyła się większym uznaniem, ale także świadomość społeczeństwa na temat pracy strażaków będzie większa.

Krok 6: Podsumowanie sprzedaży

Po przeprowadzonej akcji warto zrobić ogólne podsumowanie, pozwalające określić, czy forma działań oraz kreacja kalendarzy były odpowiednie - dzięki temu zyskacie przydatne informacje na przyszłość. Podsumujcie zatem reakcje ludzi oraz kwotę, jaką udało się uzbierać. Zaplanujcie zakupy i pochwalcie się nimi w mediach społecznościowych oraz na swojej stronie www - dzięki temu mieszkańcy poczują, że przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa w swej okolicy.

Powyższy poradnik powstał przy współpracy ze sklepem www.strazackie.pl - posiadającym jedną z najszerszych ofert kalendarzy strażackich.

Artykuł sponsorowany

remiza998 750 100px

750x100 baner lpsp

Galeria

Redakcja / Strazacki.pl

Czytaj również