Firma Wawrzaszek zabudowała podwozie Scanii nowej generacji[FOTO&VIDEO]

Firma Wawrzaszek zabudowała podwozie Scanii nowej generacji[FOTO&VIDEO]

  Nadszedł długo oczekiwany moment dla wielu osób, które są zainteresowane zakupem nowego samochodu, fanów marki Scania, a także sympatyków pożarnictwa. Firma Wawrzaszek zaprezentowała swój najnowszy projekt zabudowy bazujący na podwoziu Scanii najnowszej generacji. Co prawda przedstawiony pojazd nie jest przeznaczony na polski rynek, aczkolwiek już niebawem zaczną się pojawiać pierwsze samochody nowej generacji w Naszych krajowych jednostkach. 

  Kiedy w połowie zeszłego roku Scania przedatawiła nowe wersje swoich ciężarówek serii P, G i S - wielu miłośników pojazdów pożarniczych liczyło na rychłe wejście modelu na rynek pojazdów specjalnych. Tak się jednak nie stało. Dlaczego? Za sprawą braku opracowanej kabiny brygadowej CrewCab, która to jest montowana w większości polskich pojazdów ratowniczo-gaśniczych. 7 grudnia nastąpił przełom - Scania Polska zaprezentowała na swojej stronie Facebook wizualizacje CrewCaba, a w kwietniu 2018 debiutuje pierwszy egzemplarz zabudowany przez polską firmę - Wawrzaszek. 

  Co ciekawe - mając możliwość stworzenia wizualizacji CrewCab przeznaczonej dla wszelkich pojazdów specjalnych - została zaprezentowana właśnie wersja strażacka. Nowa Scania budziła kontrowersje swoim nowym wyglądem. Szczególnie w modelu P zarzucano zaburzony wygląd masywnością atrapy. W wizualizacji pojazdu pożarniczego sytuacja prezentuje się bardzo interesująco. Całokształt frontu okraszony oświetleniem LED daje poczucie solidności i nowoczesności auta. W nowej kabinie brygadowej pojawiły się także zauważalne zmiany po bokach Scanii. Pojawiła się ciągła linia okien, zmieniło się położenie klamek do przestrzeni brygadowej. Pojawiły się stylistyczne przetłoczenia oraz więcej możliwości w kwestii konfiguracji malatury czy oszklenia kabiny. Sama CrewCab produkowana jest również w wersji "long", której kilkanaście centrymetrów większa długość daje większy komfort w części brygadowej. W środku zmiany dotyczą głównie kokpitu i orurowania wewnątrz kabiny. Nowe wozy posiadają silniki o pojemności 8, 9 i 13 litrów, skrzynie biegów 8 i 12-stopniowe oraz bogatą możliwość konfigurowania napędów na 2 i 3 osie.

Materiał foto&video udostępniony przez firmę Wawrzaszek

remiza998 750 100px

Galeria

Konrad Machura