Tatra dla lubelskich strażaków
Tatra dla lubelskich strażaków
W 2012 roku dostrzegając potrzebę ochrony lasów przed pożarami cztery Komendy Powiatowe PSP w Janowie Lubelskim, Kraśniku, Tomaszowie Lubelskim oraz Biłgoraju opracowały projekt pod nazwą ”Ochrona naturalnych ekosystemów leśnych południowej części Lubelszczyzny”. W dniu 29 lutego 2012 roku została podpisana umowa z Urzędem Marszałkowskim województwa lubelskiego o dofinansowaniu ze śródków Unii Europejskiej.
Całkowita wartość projektu wynosi 3 388 787 00,00 zł, z czego 64,22% współfinansuje Unia Europejska, co stanowi kwotę 2 176 309,91 zł. Pozostała część została sfinansowana z budżetu państwa oraz budżetu starostw powiatowych.
W wyniku rozstrzygnięcia procedury przetargowej, w dniu 30 kwietnia 2012 r. podpisana została umowa z wykonawcą - SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. - na dostawę czterech średnich wozów ratowniczo - gaśniczych na podwoziu TATRA T-810.
W listopadzie dokonano komisyjnego odbioru w/w wozów.
- Opis:
Typ: Średni Samochód Ratowniczo Gaśniczy Wodno Pianowy GBA 2,5/24
Model: Tatra T-810
Podwozie kategorii średniej z napędem na wszystkie trzy osie z zawieszeniem portalowym przystosowane do jazdy po drogach utwardzonych i w terenie ciężkim
Napęd: 6x6 – Osie napędowe z portalowym zawieszeniem z rozłączną blokadą osiowego mechanizmu różnicowego.
CTIS system automatycznego dopompowania i wypompowania kół.
Kabina: Kabina jednomodułowa, 4-drzwiowa, 6-osobowa
Silnik: Typ Renault Dxi7, silnik wysokoprężny, 6-cylindrowy, rzędowy. Doładowany turbosprężarką z chłodzeniem doładowywanego powietrza i systemem SCR. o mocy 199 KW
Pompa: Godiva P2A 2010
2400 l/min przy ciśnieniu 10 bar.
378 l/min przy ciśnieniu 40 bar
Zbiorniki:
Woda: 2500 litrów
Środek pianotwórczy – 250 litrów
Pojazd wyposażony w szybie natarcie o długości 60 metrów
Wyposażenie dodatkowe:
- Maszt oświetleniowy 2x100 V
- Agregat prądotwórczy 2500 KW
- Wciągarka elektryczna o uciągu 7,2 tony
Zabudowa wykonana z materiałów odpornych na korozję - stali nierdzewnej i aluminium, spawanych w osłonie gazów obojętnych. Poszycia z blach aluminiowych. Blachy poszycia łączone ze szkieletem w technologii klejenia i nitowania. Krawędzie zabudowy zabezpieczone listwami ochronnymi ze stopu lekkiego. Półki aluminiowe z płynną regulacją wysokości.
Fot/KW PSP Lublin, JRG Biłgoraj
{ rsmediagallery tags="20130422_tatra"}