Do ochotników trafiło GBA na podwoziu MAN TGM 18.320 BB CH
Pojazd, jaki 4 listopada powitali strażacy i mieszkańcy Proboszczewic, to fabrycznie nowy średni samochód ratowniczo-gaśniczy zbudowany na podwoziu MAN TGM 18.320 BB CH z wysokoprężnym silnikiem o maksymalnej mocy 235 kW (320 KM). Z tyłu zamontowana została wyciągarka elektryczna o sile uciągu 9979 kg i liną o długości 28 metrów.
W zabudowie pożarniczej wykonanej z aluminium jest siedem zamykanych żaluzjami skrytek sprzętowych w układzie (3+3+1). Wykonane z polipropylenu (PP-C) zbiorniki na środki gaśnicze mają pojemność: 4000 litrów na wodę i 400 litrów na środek pianotwórczy.
W tylnej części nadwozia zabudowano dwustopniową autopompę pożarniczą o wydajności 2846 l/min przy 8 barach lub 429 l/min przy 40 barach. Układ wodno-pianowy wykonany został ze stali nierdzewnej oraz zbrojonej gumy. Ręczny dozownik środka pianotwórczego zapewnia uzyskiwanie stężeń 3% lub 6%. Ochronę podwozia zapewniają cztery zraszacze.
Dach zabudowy został wykonany w formie podestu roboczego. Wejście na niego umożliwia składana drabinka aluminiowa zamontowana po prawej stronie na tylnej ścianie nadwozia. Na dachu przewożona jest składana pożarnicza drabina aluminiowa oraz węże ssawne. Z kolei w tylnej jego części umieszczone zostało działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności 800-3200 l/min. Oświetlenie terenu prowadzonych działań w nocy zapewniają reflektory LED o łącznym strumieniu świetlnym 36 000 lm zamontowane na wysuwanym pneumatycznie maszcie oświetleniowym o wysokości 5,2 metra