Firma MAN wchodząca w skład koncernu Volkswagen już za dwa tygodnie zaprezentuje w Hanowerze MANa TGE, samochód dostawczy nie przekraczający 5,5 tony produkowany w Polsce.
Model TGE to tak na prawdę pod względem konstrukcyjnym brat bliźniak Volkswagena Craftera, zdaniem serwisów branżowych ma on być skierowany głównie do klientów z sektora logistyki, branży budowalnej oraz do tych klientów, którzy od lat użytkują samochody ciężarowe z logo monachijskiego producenta.
Nowy MAN TGE występuje w wariantach z dwoma rozstawami osi, trzema wysokościami dachu i trzema długościami nadwozia. W przypadku nadwozi typu van/furgon zakres długości zaczyna się od 5.983 mm przez 6.833 mm, a nawet do 7.388 mm, dla MAN TGE z długim zwisem. Warianty wysokości pojazdu to: 2.340 mm, 2.575 mm oraz 2.800 mm. Odpowiednia kombinacja długości i wysokości daje maksymalną objętość przestrzeni ładunkowej na poziomie 18,3 metrów sześciennych. W standardowym wyposażeniu znajduje się jasne oświetlenie LED wnętrza przestrzeni ładunkowej. Wariant MAN TGE o najmniejszej dopuszczalnej masie całkowitej to 3 tony, a maksymalna DMC to 5,5 tony. Dodatkowe aż 3,5t można uzyskać po dołączeniu przyczepy. Pojazd o DMC do 3,5t ma niespotykaną maksymalną ładowność – w idealnym układzie może przewozić do 1,5 tony ładunku.
Równie kompleksowy jest zakres dostępnych układów napędowych. W zależności od dopuszczalnej masy całkowitej klienci mogą zdecydować się na napęd przedni, napęd tylny lub napęd na wszystkie koła. Każdy wariant występuje albo z 6-biegową skrzynią manualną albo z 8-biegową skrzynią automatyczną. Wraz z MAN TGE narodziła się nowa generacja silników Diesla. Silniki zadebiutowały rok temu w znanym już na całym świecie i cieszącym się powodzeniem modelu Volkswagen Transporter. Teraz zostały użyte po raz kolejny jako symbol długiej eksploatacji i niezawodności. Oprócz tego, silnik czterocylindrowy opracowano ze szczególnym uwzględnieniem „ciężkich” wymagań eksploatacyjnych pojazdu użytkowego. Najbardziej liczą się ekonomiczność i wytrzymałość – dwie cechy, które w MAN TGE sprzęgają się w prawdziwą zaletę oraz obietnicę nowych ekonomicznie i ekologicznie najlepszych wskaźników. Gama silników o pojemności 1.968 cm3 obejmuje warianty o mocy 75 kW/102 KM, 90 kW/122 KM, 103 kW/140 KM oraz 130 kW/177 KM.
Produkcja TGE ruszy w kwietniu 2017 roku w fabryce w Białężycach koło Wrześni, natomiast premiera odbędzie się na targach IAA w Hanowerze.