Wykorzystaj możliwości jakie daje Facebook w 100% w swojej branży. Dziś pokażemy Ci czym jest Piksel Facebook oraz jak możesz go wykorzystać do osiągnięcia swoich celów biznesowych.
Piksel Facebook to mały fragment kodu, który identyfikuje wśród osób wchodzących na Twoją stronę www konkretnych użytkowników portalu. Dzięki temu mamy możliwość tworzenia reklam na Facebooku skierowanych do osób, które odwiedziły już naszą stronę lub konkretne produkty.
Od czego zacząć?
Jeśli nie korzystałeś wcześniej z reklam na Facebooku musisz założyć odpowiednie konto. Zalecamy skonfigurowanie Business Facebook (https://business.facebook.com) i utworzenie wszystkich zasobów, tj. konta reklamowego, katalogu produktów oraz piksela. Mając prawidłowo skonfigurowane konto należy wgrać piksel na swoją stronę www. Jeżeli posiadasz wystarczająco dużo umiejętności technicznych możesz zrobić to sam. W innym przypadku Facebook przychodzi z pomocą z przygotowaną instrukcją, którą możesz wysłać do developera.
Mając już gotowy piksel możesz rozpocząć wykorzystywanie jego potencjału. Nie bez powodu zaleca się jego instalację na samym początku działalności w Internecie. Dane, które zbiera piksel są niezwykle cenne i mogą Ci przynieść wiele korzyści.
W jaki sposób wykorzystać piksel?
- Wykorzystaj remarketing
Piksel daje Ci możliwość tworzenia remarketingu, reklam śledzących użytkowników, którzy odwiedzili konkretne miejsca na Twojej stronie. Załóżmy, że ktoś przeglądał Twój asortyment, dodał produkty do koszyka, ale nie dokończył zakupu. Piksel wie, która to osoba, a Ty możesz to wykorzystać. Możesz wyświetlić takiej grupie odbiorców reklamę przypominającą o swojej ofercie, zachęcić ich indywidualnym rabatem lub zachęcić do konatktu w celu omówienia oferty.
Przykład zastosowania:
Poszukujesz butów strażackich, które zapewnią Ci komfort i efektywność działań? Pomożemy wybrać idealny model dla Ciebie! – taką reklamę moglibyśmy wyświetlić osobom, które przeglądały kategorię BUTY STRAŻACKIE.
- Docieraj do osób, które zainteresowały się Twoją ofertą
Chcesz dotrzeć do osób, które zainteresowały się Twoją ofertą pojazdów specjalistycznych? Utwórz grupę niestandardowych odbiorców opartych na odwiedzinach Twojej strony. Następnie takiej grupie możesz wyświetlić formularz kontaktowy zachęcający do pozostawienia kontaktu w celu szerszego omówienia oferty. Możesz również skierować ich na bloga, gdzie szerzej opisujesz daną ofertę lub porównujesz z konkurencją. Świetnym rozwiązaniem będzie również wyświetlenie krótkiego filmiku z prezentacją danego pojazdu.
Tworzenie niestandardowej grupy odbiorców:
- Doceniaj stałych klientów
Sprzęt, ubrania i dodatki strażaka są produktami, które się niszczą, zużywają. Przypominając swoim klientom o sklepie i oferowanym asortymencie zwiększamy prawdopodobieństwo powrotu na kolejne zakupy. Piksel Facebook daje Ci możliwość utworzenia niestandardowej grupy odbiorców składającej się z osób, które dokonały zakupu w Twoim sklepie. Jeżeli zadbamy o to, by klient miał pozytywne doświadczenia w kontakcie z naszym sklepem z dużym prawdopodobieństwem do nas wróci. Wyświetlając reklamę osobom, które dokonały u nas zakupu, możemy docenić stałego klienta i zaproponować mu rabat na kolejne zakupy.
- Zawężaj grupy odbiorców
Pamiętaj, że na Facebooku możesz również wyeliminować dane grupy odbiorców ze swojego targetu. Chcąc zachęcić potencjalnych klientów do kontaktu i skierować ich na formularz kontaktowy pamiętaj, aby wyeliminować z grupy odbiorców osoby, które już ten formularz wypełniły, dzięki czemu Twoja grupa będzie wydajniejsza, a Ty poprzez tą optymalizację ograniczysz koszty. Jeżeli post reklamowy ma na celu sprzedaż danego produktu, wyklucz z jego odbiorców osoby, które już dokonały zakupu. Wszystko dzięki możliwości tworzenia niestandardowych grup odbiorców.
Nieocenioną wartością jaką daje Ci piksel jest możliwość mierzenia skuteczności swoich kampanii reklamowych. Dzięki pikselowi otrzymasz informację o ilości zakupów w witrynie i ich wartości pochodzących z danej kampanii.
Zainstaluj Piksel Facebook na swojej stronie już dziś!
Dzięki pikselowi Facebook możesz tworzyć niezwykle skuteczne lejki sprzedażowe i prowdzić potencjalnego klienta poprzez budowanie świadomości o produkcie, zachęcenie do odwiedzenia strony, zapoznanie się z marką po bardziej sprecyzowane i sprzedażowe reklamy, mające przynieść konwersję.
Jeżeli nadal nie korzystasz z piksela to nie wykorzystujesz w pełni swojego budżetu reklamowego. Każdego dnia setki użytkowników może odwiedzać Twoją stronę, dzięki Pikselowi mógłbyś tych użytkowników przetworzyć, pokazać im swoje produkty i treści lub przeanalizować z pomocą statystyk grup odbiorców.