BMW i3 z napędem elektrycznym według firmy BMW sprawdza się jako samochód służbowy dla policji, pogotowia ratunkowego i straży pożarnej.
Mały, zrywny, zwrotny i przede wszystkim brak lokalnej emisji spalin – dzięki tym cechom według firmy BMW model i3 z napędem elektrycznym doskonale sprawdza się teraz jako samochód interwencyjny lub operacyjny w straży pożarnej i innych służbach mundurowych.
BMW oferuje pierwszy na świecie samochód klasy premium zaprojektowany od początku pod kątem napędu elektrycznego dysponujący wyposażeniem dodatkowym specjalnie dostosowanym do potrzeb służb, a tym samym otwiera nowe możliwości zastosowania mobilności elektrycznej w ruchu miejskim. Model i3 używają służby w Bawarii, Mediolanie, Los Angeles i Londynie. W Warszawie jeździ jako bezemisyjny transporter pieniędzy.
BMW i3 ma konstrukcję zaprojektowaną specjalnie dla modeli elektrycznych i hybrydowych. Jej centralne elementy to kabina pasażerska z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) oraz aluminiowe podwozie, w którym umieszczone są wszystkie komponenty układu napędowego i jezdnego. Taka konstrukcja zapewnia w tym około czterometrowym, pięciodrzwiowym aucie nie tylko przestronne i wszechstronne wnętrze, ale też niewielką średnicę zawracania oraz zwinność i bezpieczne właściwości jezdne. Również podwyższona pozycja siedzenia i doskonała widoczność dookoła tworzą idealne warunki dla eksploatacji w ruchu miejskim. Silnik elektryczny o mocy 125 kW/170 KM przyspiesza standardowe BMW i3 od 0 do 100 km/h w 7,2 s (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 0,0 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 12,9 kWh/100 km; emisja CO2:0 g/km). Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy umożliwia w codziennej eksploatacji zasięg do 160 km.
Oprócz sygnalizacji świetlno-dźwiękowej wbudowana na stałe została karta SIM, która umożliwia korzystanie z inteligentnych technologii komunikacyjnych ułatwiających pracę służb. System ConnectedRescue bazuje na BMW Connected Drive i będzie oferowany na początku w Niemczech.
Foto. Materiały prasowe BMW