Warszawa
Prezentowany pojazd trafił do strażaków z JRG PSP nr 17 na warszawskim Ursynowie. Ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy został zabudowany na podwoziu Scania P360 z napędem w układzie miejskim i zautomatyzowaną skrzynią biegów.
Producentem nadwozia jest firma Wawrzaszek – Inżynieria Samochodów Specjalnych, która w ramach zamówienia wykonała łącznie siedem takich pojazdów.
Trzy z nich trafiły do KM PSP w Warszawie (JRG 3, JRG 5 i JRG 17), dwa do Komendy Miejskiej PSP w Gdyni (JRG 1 i 2) i po jednym do JRG 3 Gdańsk i do JRG Akademii Pożarniczej w Warszawie.
Zamówienie o łącznej wartości ponad 11,6 mln zł brutto zostało zrealizowane w ramach projektu pn. „Program infrastruktura i środowisko 2014-2020 Usprawnienie systemu ratownictwa na drogach – etap V” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Wozy posiadają zbiornik wody o pojemności 5000 litrów i 500 litrowy zbiornik środka pianotwórczego. Sercem układu wodno-pianowego jest dwuzakresowa autopompa Ruberg A32/8-2,8/40.
Ponadto pojazdy doposażono w system zraszaczy zamontowany pod podwoziem, działko wodno-pianowe DWP 32 zamontowane na dachu pojazdu oraz linie szybkiego natarcia o długości 60 metrów. Dodatkowe wyposażenie pojazdów to także pneumatycznie wysuwany maszt oświetleniowy Fireco i wyciągarka elektryczna Power Winch z osprzętem.
Pojazdy dostarczono wraz z częściowym wyposażeniem w postaci: armatury wodno-pianowej, aparatów ochrony dróg oddechowych z butlami kompozytowymi, zestawem narzędzi hydraulicznych Holmatro, kompletem osprzętu do stabilizacji, zestawem do ratownictwa medycznego w standardzie PSP R1 oraz z agregatem prądotwórczym, sprzętem łącznościowym i oświetleniowym.
W stołecznej JRG 17 wóz zastąpił GCBA 5/32 – MAN TGM 18.320 w zabudowie Stolarczyk, który służył w jednostce od 2021 roku. Pojazd zostanie przeniesiony do JRG 14 na warszawskim Wilanowie.
Fot. JRG PSP 17 Warszawa