Na przykładzie kalendarzy strażackich pokażemy w jaki sposób poprawnie zaindeksować sklep strażacki, aby był na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania google. Zapraszamy do zapoznania się z krótkim poradnikiem jak poprawnie przygotować SEO.
Sklep strażackie.pl na frazę “kalendarze strażackie” jest w TOP 1 Google:
Liczba wyników na frazę kluczową 4,5 miliona. To oznacza, że konkurencja w wynikach jest bardzo dużo.
Co między innymi wpłynęło na tak dobry wynik?
1. Meta title
Jest to opis umieszczony pomiędzy elementami <title> </title> w sekcji head strony internetowej. Nadanie odpowiedniego tytułu strony jest podstawą do prawidłowego jej zaindeksowania w google. Jak widzimy fraza kalendarze strażackie zawiera się w tytule strony. Warto pamiętać o tym, że opis strony jest też jego wizytówką, dlatego poza odpowiednim SEO, musi zachęcić użytkownika do kliknięcia w link i odwiedzenia sklepu.
2. Meta description
Kolejnym czynnikiem o którym nie możemy zapomnieć jest meta description. Słowo kluczowe kalendarze strażackie zawiera się w opisie meta. Choć mówi się, że Google przestało w rankingach brać pod uwagę opis meta description to wciąż ma on duże znaczenie i jego dobre sformułowanie wpływa na klikalność i zwiększenie CTR.
3. Po dobrym przygotowaniu meta title i description czas zajrzeć wewnątrz strony.
Przy prawidłowym przygotowaniu sklepu pod SEO należy pamiętać o umieszczeniu na każdej stronie i podstronie słowa kluczowego w odpowiednim nagłówku. W naszym przypadku kalendarze strażackie w nagłówku H1. Pozostałe treści należy umieszczać odpowiednio w nagłówkach H2, H3, H4…, wplatając w tekst jak najwięcej słów kluczowych. Fraza kalendarze strażackie została dodana do tekstu umieszczonego w nagłówku H2, co dodatkowo wpływa na indeksowanie strony.
4. Pozostałe podstrony sklepu internetowego oraz karta produktu
Ta sama technika dotyczy się wszystkich podstron w sklepie internetowym. Fraza kluczowa kalendarze strażackie została umieszczona w nagłówku H1 podstrony. Kluczowym czynnikiem przy indeksowaniu sklepu w wynikach wyszukiwania jest też poprawne przygotowanie opisów produktów. Opis warto napisać wplatając jak najwięcej słów kluczowych. Należy jednak pamiętać, że jest to ostatni etap zakupowy klienta, dlatego opisy powinny być przygotowane w sposób czytelny i rzetelnie przedstawiać produkt. Należy unikać nadmiernego stosowania słów kluczowych, które nie wnoszą za wiele do opisu produktu.
Kolejne wskazówki już wkrótce!
BONUS
Jak pozyskać wartościowe linki, które wypozycjonują nasz produkt wysoko w wynikach wyszukiwania Google?
Kiedy strona jest dobrze zoptymalizowana i wysoko zaindeksowana w wyszukiwarce google, produkty umieszczane na stronie są również bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania. Na przykładzie butów HAIX Fire EAGLE w sklepie strefa998.pl:
Wpis na stronie https://strazacki.pl/, która dla Gogole jest bardzo wartościowa ze względu na dużą ilość odwiedzin oraz niszową tematykę:
Oznaczony wartościowy link w artykule przenosi wartość bezpośrednio do sklepu strefa998.pl:
W efekcie wspomniany sklep na frazę “haix fire eagle” jest w TOP 1 Google. Na to oczywiście składa się wiele czynnków dobrych praktyk SEO, ale link z portalu strazacki.pl zdecydowanie umacnia tą pozycję.
Dzięki dobrej praktyce SEO portal strazacki.pl, a następnie sklep internetowy strefa998.pl zyskał dodatkowe źródło ruchu z Google, tym razem bezpośrednio z artykułu. Pierwsza fraza w wynikach wyszukiwania, które nie jest sklepem prowadzi na portal strazacki.pl: