Zapewne wielu z Was zastanawiało się jak tworzone są kalendarze strażackie dla OSP. Jak przygotować dobry projekt i dobrze je rozprowadzić. Ostatnio nasz portal nawiązał współpracę z producentem kalendarzy. Wspólnie zorganizowaliśmy również konkurs fotograficzny, który nadal trwa. Poniżej prezentujemy wywiad z DTP Managerem Marcinem Rudzikiem który rozwieje Wasze wątpliwości dotyczące kalendarzy.
Skąd wziął się pomysł na utworzenie oferty kalendarzy strażackich dla branży pożarniczej ?
Pomysł pojawił się 4 lata temu kiedy w mojej jednostce OSP Kurzyna pojawiło się zapotrzebowanie na kalendarze. Połączyłem wtedy moją pasję jaką jest straż pożarna z tym czym zajmuję się na co dzień czyli usługi poligraficzne. Takie połączenie okazało się strzałem w dziesiątkę i wyszliśmy na rynek krajowy.
W jaki sposób przekłada się znajomość branży pożarnictwa na biznes ?
Sami jesteśmy strażakami więc wiemy jak to wygląda od kulis. Utrzymujemy stały kontakt z klientami i robimy to z pełną przyjemnością. Często schodzimy z rozmów czysto handlowych na rozmowy o działalności straży pożarnej. Sugerujemy klientom jakie najlepiej zdjęcia nam przysłać, w jaki sposób rozprowadzić kalendarze po mieszkańcach. Dzięki temu cały proces realizacji zamówienia odbywa się w świetnej atmosferze.
Czy jest coś na co druhowie często zwracają uwagę zamawiając kalendarze ?
Tak. Przede wszystkim kalendarium, a dokładnie czy znajdują się święta kościelne i czy jest możliwość wprowadzenia własnych dat. My oczywiście dostosowujemy się do wymagań i kalendaria są takie jakie dokładnie zażyczą sobie druhowie. W ostatnim czasie, bardzo dobrym rozwiązaniem okazuje się zaznaczanie wywozów śmieci. Dodatkowo klienci zadają pytanie “jak grube są kalendarze”. Nie mamy problemu z odpowiedzią, ponieważ tworzymy kalendarze na grubym, sztywnym papierze.
Jaką ilość kalendarzy wyprodukowaliście dotychczas ?
Ciężko określić ile dotychczas, ale w poprzednim roku było to ponad 30 000 sztuk, które zostały sprzedane we wszystkich kierunkach Polski.
Czy to są tylko kalendarze ?
Dla straży pożarnej w swojej ofercie promujemy kalendarze strażackie, gdyż na nie jest największe zapotrzebowanie. Ale oczywiście nie zamykamy się w jednym kierunku i nasza oferta jest naprawdę rozbudowana. Często jednostki kupujące u nas kalendarze zakupują dodatkowo plakaty, wizytówki, a nawet odzież.
Nie wszyscy rozumieją po co tak naprawdę kupuje się kalendarze. Może przybliży Pan sposób działania ?
Kalendarze strażackie to przede wszystkim świetny sposób na szybkie zasilenie budżetu w OSP. U nas strażacy nabywają kalendarze w bardzo atrakcyjnej cenie np. 500 gotowych kalendarzy wraz z przesyłką to koszt 600 zł brutto, a więc jeden kalendarz kosztuje 1,20 zł. Następnie w danej miejscowości druhowie ogłaszają sprzedaż kalendarzy i ogłaszają zbiórkę np. na kwotę 10 zł. W ten sposób sprzedając kalendarze mieszkańcom uzbierają 5000 zł co po odjęciu kosztu produkcji wychodzi 4400 zł. Za tą kwotę mogą zakupić ubrania specjalne czy specjalistyczny sprzęt.
Jako portal strazacki.pl objęliśmy patronat na ogólnopolskim kalendarzem A1. Może zdradzi Pan klika słów o tym projekcie ?
Pracę nad kalendarzem rozpoczęliśmy jeszcze początkiem sierpnia od wykonania sesji zdjęciowej. Mogę zdradzić, że kalendarzu pojawi się piękna kobieta w ubraniu specjalnym wraz z sprzętem pożarniczym. Docelowo miało być jedno zdjęcie, ale zdecydowaliśmy umieścić dodatkowo jeszcze kilka, ponieważ naprawdę bardzo dobrze się prezentują. Kalendarze do sprzedaży trafią na przełomie września – października, dlatego warto śledzić naszego fanpage’a www.facebook.com/strazackiepl
Dziękujemy za znalezienie chwili czasu i opowiedzeniu od kulis jak wygląda produkcja kalendarzy. Życzymy wszystkiego dobrego!
Dziękuję bardzo. Korzystając z okazji dziękuję portalowi strazacki.pl, który współpracuje z nami. Na koniec pozostaje mi zachęcić do zapoznania się z naszą ofertą kalendarzy na rok 2015. Zapraszam do odwiedzin naszej nowej strony www.kalendarze998.pl. Wszystkim druhom życzę wszystkiego dobrego!