Kraj
KG PSP wraz z MSWiA stworzyła aplikację, w której sprawdzić można miejsce doraźnego schronienia oraz schrony zlokalizowane najbliżej naszego miejsca zamieszkania.
Państwowa Straż Pożarna przeprowadziła inwentaryzację obiektów na terenie całego kraju w ramach tzw. rozpoznania operacyjnego prowadzonego własnymi siłami.
Celem inwentaryzacji było rozpoznawanie zagrożeń, w tym w szczególności identyfikacja obiektów osłonowych (miejsc doraźnego schronienia zwanych „MDS”) możliwych do wykorzystania w ramach ochrony ludności podczas krótkotrwałych ekstremalnych zjawisk pogodowych.
Inwentaryzowano również budowle ochronne oraz schrony cywilne wyartykułowane w Konwencji Genewskiej.
Komenda Główna PSP wytworzyła narzędzia informatyczne w postaci aplikacji i programów w celu usprawnienia procesu inwentaryzacji szerokiego typoszeregu obiektów. W trakcie prowadzonej inwentaryzacji, komendanci powiatowi (miejscy) Państwowej Straży Pożarnej mieli obowiązek nawiązać kontakt z właścicielami wytypowanych przez system na podstawie publicznie dostępnych zbiorów danych obiektów (budynków) i uzyskać od nich zgodę na przeprowadzenie inwentaryzacji oraz pozyskanie informacji o przeznaczeniu obiektu.
Proces inwentaryzacji obiektów był dobrowolny, a spis realizowany był za zgodą właściciela, zarządcy lub osoby uprawnionej do przekazywania informacji o obiekcie.
Aplikację można zobaczyć [TUTAJ].