Polska
W tym roku zostały zaktualizowane dwa zarządzenia transportowe dotyczące Gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.
Pierwszy dokument to ZARZĄDZENIE NR 1 KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ z dnia 24 stycznia 2020 r. w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.
Wydane zarządzenie określa:
– sposoby korzystania ze sprzętu transportowego oraz prowadzenia ewidencji pracy tego sprzętu;
– metody utrzymywania sprawności technicznej sprzętu transportowego;
– sposoby uznawania sprzętu transportowego za zbędny oraz zagospodarowania tego sprzętu;
– sposób rozliczania zużycia paliw.
Przepisy zarządzenia nie dotyczą gospodarki transportowej Centrum Naukowo-Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego – Państwowego Instytutu Badawczego.
Całą treść zarządzenia można znaleźć na serwerze rządowym: link
Drugi dokument to ZARZĄDZENIE NR 3 KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ z dnia 9 marca 2021 r. zmieniające zarządzenie w sprawie gospodarki transportowej w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej, które wprowadza kilka zmian do ZARZĄDZENIA NR 1 oraz zawiera załączniki określające :
– Oznakowanie sprzętu transportowego i innego sprzętu mającego zastosowanie w gospodarce transportowej jednostek PSP
– Okresowa karta pracy pojazdu
– Okresowa karta pracy jednostki pływającej
– Normy eksploatacji sprzętu transportowego
– Okresowa karta pracy sprzętu transportowego
Zarządzenie dostepne jest na serwerze rządowym: link
Jedną z ciekawych rzeczy jaką możemy wyczytać w ZARZĄDZENIU NR 3 to zmienione czasookresy eksploatacji pojazdów pożarniczych w PSP.
Dla GBA nowy czasookres wynosi 8 lat, natomiast dla pojazdów takich jak GCBA, SLRR, SOp czasookres wynosi 10 lat.
Jak dowiedział się NIEOFICJALNIE strażacki.pl, po tych okresach pojazdy mają być przekazywane sukcesywnie do OSP.