Mierniki wielogazowe są podstawowym wyposażeniem jednostek Państwowej Straży Pożarnej, Ochotniczych Straży Pożarnych włączonych do KSRG oraz wielu jednostek spoza systemu.
Popularność tego typu sprzętu oraz brak zapoznania się z instrukcją obsługi, powoduje popełnianie podstawowych błędów, które mogą prowadzić do uszkodzenia miernika. W materiale, prezentujemy najczęstsze “pomysły” na sprawdzenie miernika. Wykonanie tych czynności prowadzi do co najmniej ponownej kalibracji miernika, a w wielu przypadkach do kosztownego zatrucia detektorów!
1. Sprawdzenie “składu spalin z tłumika, rury wydechowej”.
2. Sprawdzenie “składu dymu papierosowego”.
3. Sprawdzenie działania detektora LEL, przy użyciu gazu z zapalniczki.
4. Sprawdzenie działania detektora LEL, nad kanistrem z paliwem.
5. Uruchamianie miernika w strefie zagrożenia, w zadymieniu, w zanieczyszczonym powietrzu.
PRODUCENCI MIERNIKÓW KATEGORYCZNIE ZAKAZUJĄ WYKONYWANIA TEGO TYPU “TESTÓW”!!! Przed rozpoczęciem pracy, zapoznaj się z instrukcją obsługi urządzenia!
UWAGA Zdjęcia, był wykonywane z wykorzystaniem miernika wycofanego z eksploatacji.
Źródło strefa998.pl