Wielozadaniowe łodzie aluminiowe z kołami sprawdzają się u naszych zachodnich sąsiadów Niemców i Austriaków już przeszło 20 lat. – Jedna osoba może dokonać załadunku i rozładunku łodzi UniBoot. Jest praktyczna w czasie powodzi i mobilna na lodzie. Do tego wykonana z trwałych i wytrzymałych materiałów. Prosta i tania w utrzymaniu, z 10-letnią gwarancją – rekomenduje Jarosław Bocian, przedstawiciel firmy J.W. Schaefer Metallverarbeitung w Polsce.
Wieloletnie doświadczenia powodzi w niemieckim rejonie Nadrenii poskutkowały wykonaniem łodzi, która usprawniła działania popowodziowe, takie jak ewakuacja ludzi oraz dostarczanie zaopatrzenia i sprzętu. Zastosowane rozwiązania oraz udogodnienia sprawiły, że łodzie UniBoot są uniwersalnym narzędziem dla służb ratunkowych na wielu obszarach działania. Kluczowe w łodzi aluminiowej są gumowe koła sprawdzające się w każdym terenie, zapobiegające szorowaniu o dno przy małym zanurzeniu oraz nietonące relingi, które tworzą z ławkami stopnie umożliwiające ewakuację ludzi z terenów zalanych przez okna budynków.
Do łodzi dedykowana jest przyczepa, która umożliwia wodowanie bez użycia slipu oraz załadunek i rozładunek w dowolnym miejscu przez jedną osobę. W przypadku akcji ratunkowych ważna jest szybkość i sprawność działania, a tu po rozładowaniu mamy natychmiastową gotowość.
Łódź UniBoot jest zarówno innowacyjna, jak i prosta, a jej zastosowanie uniwersalne. – Sprawdza się na wodach płynących, płytkich zbiornikach, bagnach i stawach, w ratownictwie lodowym i powodziowym – przy ewakuacji ludzi, także na wózkach inwalidzkich. UniBoot łatwo się manewruje, a powierzchnia wewnątrz umożliwia przeprowadzenie resuscytacji na desce ortopedycznej – wymienia przedstawiciel producenta Jarosław Bocian.
Producent oferuje dwa modele łodzi aluminiowych o długości 4,30 i 5,60 m, wykonanych z blachy o grubości 2.5 mm. Pierwsza waży 140, druga 305 kg. Mieszczą do 6 i 14 osób. Zamontować można do nich silnik zaburtowy o mocy 4 i 5 KM. Dodatkowo tę uniwersalną łódź można wyposażyć w drabinkę dla nurków, najazd dla wózków inwalidzkich, specjalne koła do poruszania się po torach kolejowych, platformę napędową do wentylatora oddymiającego i bęben do nawijania liny.
W najprostszej konfiguracji cena łodzi UniBoot z przyczepą zaczyna się od ok. 26 500 zł brutto. – To nowa cena przygotowana na polski rynek przez J.W. Schaefer Metallverarbeitung. W zamian otrzymujemy lekkie, bezawaryjne i trwałe narzędzie gotowe do każdego zadania na wodzie i lodzie. Jest to jedyna łódź na polskim rynku objęta 10-letnią gwarancją – podsumowuje Jarosław Bocian.
Więcej znajdziecie na http://uniboot.pl/
Autor: Monika Szymecka