Wczoraj, tj. 5 lipca 2017 roku na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II w podkrakowskich Balicach odbyła się prezentacja specjalistycznego strażackiego samochodu.
STEO Sp. z o.o. przedstawiciel na terenie Polski austriackiej firmy Rosenbauer przy strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej zaprezentował na podwoziu Mercedesa Atego 1530 specjalisty samochód – drabina mechaniczna.
ROSENBAUER L32A-XS – drabina mechaniczna z łamanym przęsłem.
Parametry techniczne:
Moc silnika: 299 KM, Euro VI
Skrzynia biegów: automatyczna
Napęd: 4×2
DMC: 15,5 t (rzeczywista 14,5t)
Liczba miejsc: 3
Układ miejsc: 1+2
Wymiary: długość/szerokość/wysokość – 10000/2500/3270
Typ – L32A-XS 2.0 5 sekcji z łamanym przegubem ostatniego przęsła (4,3 m długości)
Wysokość robocza – 32 m (podłoga kosza 30m)
Kosz ratowniczy: HR-500 MF nośność 500 kg (5 osób)
Działko gaśnicze: Rosenbauer RM8, wydajność do 2 000 l/m
Zdalnie sterowane z głównego panelu sterowania i kosza; z funkcją
oscylacji.
Wspornik noszy: obrót 360 stopni, nośność 300kg, typu Combi
Dodatkowe wyposażenie m.in.:
– kolorowy wyświetlacz w kabinie
– światła cofania LED w ramach lusterek – 2 sztuki
– oświetlenie LED stóp podpór / obszaru podparcia
– raki śnieżne stóp podpór
– światła alarmowe LED w aerodynamicznych osłonach – 2 sztuki
– C-kształtne światła LED niebieskie na zespole obrotowym- 2 sztuki
– C-kształtne światła LED ostrzegawcze – pomarańczowe na zespole obrotowym – 2 sztuki
– światła LED na przodzie podłogi kosza świecące przed kosz – 2 sztuki
– pneumatyczny sygnał – Martin
– kamera na przodzie kosza – podgląd na głównym stanowisku kierowania
– kamera monitorowania załogi w koszu w przypadku braku / złej widoczności
– najaśnice LED, 2 sztuki o pomocy 230V/92 – po jednej na każdej stronie kosza
– możliwość zamontowania wózka inwalidzkiego w koszu
– punkty zaczepowe dla ochrony przed upadkiem
– główne stanowisko kierowania z podgrzewanym siedzeniem
– oświetlenie pola pracy, skrytek LED
– kamera cofania zintegrowana z wyświetlaczem Rosenbauer w kabinie
– 400 V sterowanie awaryjne, napędzanie z agregatu
Źródło krakow112.pl