Dla potrzeb gaszenia pożarów w austriackich tunelach kolejowych Austriackie Koleje Państwowe zamówiły 18 specjalnych pociągów. Pierwszy z nich wszedł już do użytku. Konstrukcja pociągu umożliwia na poruszanie się w zadymionym tunelu i ewakuację osób. Pociąg składa się z 3 członów o łącznej długości 66.5 metra, posiada 300 miejsc siedzących dla ewakuowanych osób, w kabinie znajduje się nadciśnienie oraz w konstrukcji zastosowano filtry HVAC w celu ochrony ludzi przed trującymi gazami.
Dla strażaków i personelu ratowniczego przewidziano 18 siedzeń z aparatami powietrznymi, kontenery na rolkach z armaturą do celów gaśniczych, ubrania ochronne, a nawet sprzęt do gaszenia roślinności. Do celów gaśniczych zastosowano dwa systemy gaśnicze pozwalające gasić za pomocą wysokiego ciśnienia (100 bar) oraz 10 barowy system niskiego ciśnienia. Do zasilania tych systemów zastosowano zbiorniki na wodę o pojemności 40.00 litrów.
Napęd pociągu to napęd hybrydowy składający się z zasilania 15kV 16.7Hz z trakcji oraz silnika diesla. Prędkość, jaką może osiągnąć pociąg to 160 km/h. Pociąg został wyprodukowany przez Bussnang and St Margrethen w Szwajcarii.