Czyli noworoczne założenia optymalizacji Państwowej Straży Pożarnej w ramach programu MSWiA
Projekt realizowany przez Państwową Straż Pożarną – jako część Programu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – „Odporność na kryzys – optymalizacja Służb Państwowych odpowiadających za bezpieczeństwo” jest jednym z największych projektów realizowanych w Polsce i największym realizowanym przez służby.
W piątek, 29 listopada 2024 roku, odbyło się spotkanie Zespołu ds. projektu rozbudowy systemu ostrzegania i alarmowania Państwowej Straży Pożarnej. Podczas spotkania omówiono realizowane do tej pory zadania oraz zadania planowane w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej i komendach wojewódzkich Państwowej Straży Pożarnej w roku 2025.\
Szczególną uwagę zwrócono na zagadnienia, które stanowią najważniejszą, fundamentalną rolę dla przyszłego systemu. Omówiono również zadania, które prowadzone będą w przyszłym roku przez komendy wojewódzkie Państwowej Straży Pożarnej, między innymi:
- planowanie i prowadzenie przetargów,
- zawieranie porozumień z jednostkami OSP oraz jednostkami samorządowymi,
- dalszą współpracę w zakresie montażu, wykorzystania i utrzymania sprzętu i infrastruktury wchodzącej w skład systemu ostrzegania i alarmowania