Skip to content
piątek 29 sierpnia 2025
NA GORĄCO
2025-08-29Mężczyzna utknął na skale – wezwano specjalistyczne grupy ratownicze 2025-08-29Tragiczny wypadek w Małopolsce – w rozbitym aucie spłonęły trzy osoby 2025-08-29Kolejne pożary na poligonach – tym razem w Nowej Dębie i Lipie 2025-08-29Kolejny pożar w nadmorskiej miejscowości 2025-08-29Wzrost uposażeń mniejszy? – budżet nie pozostawia złudzeń 2025-08-28Ogień na wieży Katedry Legnickiej – w akcji 11 zastępów straży pożarnej 2025-08-28Wrocław: pożar balkonu na 5-piętrze 2025-08-28Brzeg Dolny: nastolatek zginął w pożarze 2025-08-27Jutro odbędzie się pogrzeb druha Krystiana Dułaka z OSP Sierakowice 2025-08-27Był na dożynkach i uratował człowieka – wzorowa postawa strażaka z JRG PSP Łańcut
  • Kontakt
Strazacki.pl portal o straży pożarnej
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Akcje
    • WIADOMOŚCI
    • Świat
    • Nabory
    • Wydarzenia
    • Opinie
    Akcje

    Mężczyzna utknął na skale – wezwano specjalistyczne grupy ratownicze

    2025-08-29
    Akcje

    Tragiczny wypadek w Małopolsce – w rozbitym aucie spłonęły trzy osoby

    2025-08-29
    Akcje

    Kolejne pożary na poligonach – tym razem w Nowej Dębie i Lipie

    2025-08-29
    Akcje

    Kolejny pożar w nadmorskiej miejscowości

    2025-08-29
    Wiadomości

    Wzrost uposażeń mniejszy? – budżet nie pozostawia złudzeń

    2025-08-29
    Poprzedni Następny Showing 1 Of 1987
  • Technika
    Technika

    Salamander – samochód gaśniczy Królewskich Sił Powietrznych

    Technika

    Zabezpieczenie instalacji fotowoltaicznej przed pożarem? Wybierz SOLARSTOP®

    Technika

    Ochotnicza Straż Pożarna Biestrzykowice – Miodary z nowym pojazdem

    Technika

    Drabina mechaniczna zasiliła OSP Lubsza

    Poprzedni Następny Showing 1 Of 80
  • Safety tips
    Safety Tips

    Materiały niebezpieczne pożarowo… czyli jakie?

    Safety Tips

    Składowanie akumulatorów w budynkach mieszkalnych

    Safety Tips

    Kampania – defibrylator na każdym paczkomacie

    Safety Tips

    Zwierzęta też potrzebują pierwszej pomocy!

    Safety Tips

    Gaszenie elektryków

    Poprzedni Następny Showing 1 Of 37
  • Tematy
    ACO streamer
    Recenzje

    Transmisja obrazu z drona prosto do sztabu. To już możliwe!

    Recenzje

    Pożar paneli fotowoltaicznych w Wieluniu

    Recenzje

    Kominiarka blokująca szkodliwe cząstki popożarowe? Sprawdziliśmy to!

    Recenzje

    Jak działa najnowszy Aparat powietrzny AirBoss od Dräger? – Sprawdziliśmy to!

    Podcast

    #004: Co wybrać – nóż czy nożyczki ratownicze?

    Poprzedni Następny Showing 1 Of 2
  • ZMIANOWYZMIANOWY
  • Strona główna
  • Wiadomości na gorącoWiadomości na gorąco
  • Tematy
    • Technika
    • Safety Tips
    • Kalendarz zmianowy
    • Misz masz
    • Wydarzenia
    • Quizy
  • KontaktKontakt
Strazacki.pl portal o straży pożarnej
Artykuły
Artykuły

Kalendarze Strażackie – jak przygotować i skutecznie sprzedać?

Redakcja / Strażacki.plRedakcja / Strażacki.pl2019-10-07 405 Minutes read0

Kraj

Kalendarze strażackie to nie tylko oryginalny wizualnie i praktyczny gadżet, ale również tradycja. Październik to dobry czas na to, by przygotować kalendarze dla swojej Jednostki. O czym warto pamiętać?

Kalendarze strażackie są zarówno formą pomocy, jak i praktycznym gadżetem dla mieszkańców, którzy posiadając tego typu kalendarz, nie tylko wspierają Jednostkę, zapewniając sobie tym samym lepsze zabezpieczenie na wypadek pożaru, ale i zyskują informację na temat ewentualnych działań prewencyjnych, do których mogą się stosownie przygotować. Jak zatem zaplanować działania? Poznajcie 6 podstawowych kroków, jakie powinniście wykonać.

Krok 1: Zebranie organizacyjne

Odpowiednia organizacja to klucz do sukcesu. Dlatego, aby rozplanować odpowiednio pracę nad kalendarzami, warto wcześniej zorganizować spotkanie ogólne, podczas którego zostaną przydzielone obowiązki. W jego trakcie warto również ustalić rodzaj kalendarza – czy powinien to być kalendarz tradycyjny, wyrywany, czy spiralowany. Zastanówcie się również nad zawartością – czy treści w nim zawarte powinny ograniczać się wyłącznie do zaznaczenia świąt, czy również uwzględniać dodatkowe informacje, jak np.: wywóz śmieci, przeprowadzanie działań prewencyjnych. Po ustaleniu podstawowych informacji dotyczących typu i zawartości kalendarza należy określić budżet, jaki Jednostka może przekazać na realizację kalendarzy oraz w jakiej cenie będą one dostępne dla mieszkańców. Rozprowadzanie kalendarzy jest świetną okazją do podreperowania portfela Jednostki. Zebrane środki mogą zostać wykorzystane np. na zakup specjalistycznej odzieży lub doposażenie sprzętu. Spotkanie organizacyjne jest też dobrą okazją, by poruszyć kwestię pozyskania ewentualnych sponsorów, którzy pomagając Jednostce w sfinansowaniu kalendarzy, równocześnie zapewniają sobie świetną reklamę, która dotrze do wielu odbiorców.   

Krok 2: Przygotowanie materiałów

Kalendarze strażackie powstają w słusznej sprawie, jaką jest wzmocnienie budżetu Jednostki, jednak warto pamiętać, że musi on się odpowiednio prezentować, aby zachęcał mieszkańców do nabycia. Kalendarze powinny być zatem nie tylko funkcjonalne, ale i atrakcyjne wizualnie. Zbierzcie zatem odpowiednie materiały w postaci zdjęć załogi Jednostki oraz, jeśli istnieje taka możliwość, również zdjęć z konkretnych akcji ratunkowych. Jeśli budżet na to pozwala, zorganizujcie dedykowaną sesję zdjęciową, która zapewni Wam profesjonalne materiały w dobrej jakości. Przygotowując wzór kalendarza, pamiętajmy o umiarze – wybierając zdjęcia idźcie na jakość, nie ilość. Dzięki temu kalendarz będzie elegancki i czytelny. Jeśli Jednostce udało się pozyskać sponsorów, warto uwzględnić również ich wizytówki.

Krok 3: Złożenie zamówienia

Kalendarze strażackie, ze względu na swoją specyfikę powinny być przygotowane w taki sposób, aby nie były wyłącznie atrakcyjne wizualnie i funkcjonalne, ale również, by zwiększały świadomość społeczną. Dlatego kluczowym jest wybór wykonawcy zamówienia. Warto znaleźć firmę, która doskonale rozumie sprawy strażackie – to przełoży się zarówno na zaangażowanie w projekt, jak i jakość wykonania. Po wyborze konkretnej firmy należy dopracować wszystko w najdrobniejszym szczególe, jak np. rozplanowanie istotnych dat, wyposażenie w okienka do przesuwania w przypadku kalendarzy wyrywanych, dziurkę do zawieszenia na ścianie – mimo, że są to drobne elementy, znacząco wpływają na jakość użytkowania. Decydując się na zamówienie kalendarzy reprezentujących daną Jednostkę warto odpowiednio zagospodarować ich przestrzeń – świetnym rozwiązaniem jest chociażby zadrukowanie drugiej strony kalendarza przydatnymi informacjami dotyczącymi np. udzielania pierwszej pomocy – dzięki temu kalendarz jest nie tylko bardziej atrakcyjny wizualnie, ale i pożyteczny.

  aaa     

Krok 4: Ogłoszenie sprzedaży

Kiedy projekt jest już gotowy, a produkcja została rozpoczęta, warto poinformować mieszkańców o planowanej sprzedaży – odwiedzanie ich w domach bez wcześniejszego uprzedzenia może nie tylko nie być skuteczne, ale i spotkać się z dezaprobatą. Uprzedź społeczność za pośrednictwem strony www lub profilu na Facebooku. Dobrym rozwiązaniem jest również skierowanie się do lokalnych mediów, a nawet do proboszcza w celu ogłoszenia akcji strażaków z ambony – dzięki temu komunikat dotrze do mieszkańców w każdym wieku. Ogłaszając informację o sprzedaży, nie zapominajcie o podaniu dwóch istotnych kwestii, a mianowicie – celu prowadzonej akcji oraz kwoty, za jaką będzie można nabyć kalendarz. 

Krok 5: Rozprowadzanie kalendarzy

Odpowiednie przygotowanie kalendarzy oraz poinformowanie o sprzedaży ze stosownym wyprzedzeniem to połowa sukcesu. To, w jaki sposób będą rozprowadzane kalendarze, warunkuje ostateczne powodzenie akcji. Aby wzbudzić zaufanie i sympatię mieszkańców, dystrybutorzy powinni zaopatrzyć się w stosowną legitymację strażacką lub oświadczenie Prezesa Zarządu – tego typu dokumenty dadzą gwarancję wiarygodności zbiórki. Strój oraz ogólne nastawienie również są istotne. Stosowne umundurowanie i naturalność połączona z profesjonalizmem z pewnością spotkają się z uznaniem społecznym, przekładając na sukces przeprowadzanej akcji. Pokażcie mieszkańcom, że Jednostkę tworzą pasjonaci, którzy na pierwszym miejscu stawiają dobro i bezpieczeństwo innych – dzięki temu akcja nie tylko będzie cieszyła się większym uznaniem, ale także świadomość społeczeństwa na temat pracy strażaków wzrośnie.

Krok 6: Podsumowanie sprzedaży

Mimo szczytnego celu, jakim jest wsparcie Jednostki OSP, mieszkańcy z pewnością będą chcieli wiedzieć, jak zostały spożytkowane przekazane przez nich fundusze. Po przeprowadzonej akcji warto zatem zrobić ogólne podsumowanie, które będzie pomocną informacją na przyszły rok – zestawcie ilość sprzedanych kalendarzy, zebrane środki oraz podsumujcie reakcje ludzi i wyciągnijcie wnioski na przyszłość – być może to pozwoli Wam lepiej zorganizować akcję na kolejny rok. Po spożytkowaniu zebranych środków poinformujcie o tym mieszkańców – ludzie z pewnością docenią Waszą uczciwość i rzetelność oraz poczują, że mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w swojej okolicy.

Powyższy poradnik powstał przy współpracy ze sklepem www.strazackie.pl – posiadającym jedną z najszerszych ofert kalendarzy strażackich.

Artykuł sponsorowany

FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink

Redakcja / Strażacki.pl

reklama

Poprzedni wpis Drugi dzień ćwiczeń COO KSRG w Krakowie
Następny post Uroczyste ślubowanie w Szkole Aspirantów PSP w Krakowie
Powiązane artykuły
  • Powiązane artykuły
  • więcej od autora
Artykuły

Kałuszyn: nocny pożar opuszczonych magazynów

2025-07-270
Artykuły

Ćwiczenia Wojewódzkiego Odwodu Operacyjnego – 15 Kompanii Odwodowej „Żywiec”

2025-06-300
Artykuły

Dofinasowania na łączność i środki ochrony indywidualnej dla OSP z łódzkiego!

2025-04-260
Zobacz więcej
Czytaj również
Wiadomości

Co nowego na Strażackim?

2024-04-130
Akcje

Mężczyzna utknął na skale – wezwano specjalistyczne grupy ratownicze

2025-08-290
Akcje

Tragiczny wypadek w Małopolsce – w rozbitym aucie spłonęły trzy osoby

2025-08-290
Akcje

Kolejne pożary na poligonach – tym razem w Nowej Dębie i Lipie

2025-08-290
Akcje

Kolejny pożar w nadmorskiej miejscowości

2025-08-290
Wiadomości

Wzrost uposażeń mniejszy? – budżet nie pozostawia złudzeń

2025-08-290
Akcje

Ogień na wieży Katedry Legnickiej – w akcji 11 zastępów straży pożarnej

2025-08-280
Zobacz więcej

Redakcja i kontakt

Portal Strażacki.pl powstał w 2013 z myślą o strażakach, osobach związanych z branżą ratowniczą i pasjonatach pożarnictwa.

STATYSTYKI OSP

Statystyki OSP 2023 – woj. podlaskie 2

2024-02-09

Statystyki OSP 2023 – woj. podlaskie

2024-02-09

Statystyki OSP 2023 – woj. wielkopolskie 5

2024-01-25

Statystyki OSP 2023 – woj. wielkopolskie 4

2024-01-25
MULTIMEDIA

Kategorie

  • Akcje7831
  • Artykuły5652
  • Wiadomości998
  • Wydarzenia980
  • Relacje394
  • Technika320
  • Ćwiczenia182
  • Wizyty155
  • Nabory144
  • Cześć Ich Pamięci118
  • Szkolenia89
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202270
  • Patronat medialny64
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202064
  • Kronika Strażacka58
  • Misje zagraniczne50
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202348
  • Fotorelacje33
  • Kobiety w straży30
  • Filmy29
  • Safety Tips22
  • Statystyki wyjazdów OSP - 201918
  • Ciekawostki pożarnicze16
  • Wasze15
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202114
  • Zostań Strażakiem12
  • Nasze8
  • Strażacki8
  • Quizy7
  • Strażacki Klasyk Miesiąca7
  • Ściąga6
  • Recenzje5
  • Podcast4
  • Opinie3
  • STRAZACKI.PL2
  • Wideorelacje2
  • Floriany2
  • Konkursy2
  • Kącik historyczny1
  • Sprawdź swoją wiedzę - TESTY1
  • Rozwiązania testów wraz z omówieniem1
  • Tapety strażackie1
  • Wyposażenie techniczne1
  • Taktyka działań ratowniczych1
  • Misz Masz0

#TAGI

Kobiety w strażyKobietaStrażakstrazackipozary fotowoltaikapazary panelipozar fotowoltaikiniecodzienneciekawostkipożarniczePaństwowaStrażPożarnaPSPstrażgaszenie pozarow paneli slonecznych

© Strażacki 2023

  • Alarm
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin serwisu