Skip to content
środa 8 października 2025
NA GORĄCO
2025-10-08Helikopter medyczny rozbił się na autostradzie 2025-10-08Rowerzystka uwięziona pod tramwajem 2025-10-08Strażackie ubrania groźne i toksyczne? 2025-10-07Nowy sprzęt do walki z pożarami – OSP Zębowice odebrało Cold Cud Systems Cobra 2025-10-07Tragiczny początek sezonu grzewczego w Puławach – czad zabił trzy osoby 2025-10-07Nocny pożar garażu w Łętowni 2025-10-07Pożar kamienicy w Częstochowie 2025-10-07Pożar szpitala w Indiach 2025-10-07Pożar hali magazynowej w miejscowości Rzepiszew 2025-10-06Praca szuka człowieka – trwa nabór do KM PSP w Lublinie
  • Kontakt
Strazacki.pl portal o straży pożarnej
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Akcje
    • WIADOMOŚCI
    • Świat
    • Nabory
    • Wydarzenia
    • Opinie
    Akcje

    Helikopter medyczny rozbił się na autostradzie

    2025-10-08
    Akcje

    Rowerzystka uwięziona pod tramwajem

    2025-10-08
    Safety Tips

    Strażackie ubrania groźne i toksyczne?

    2025-10-08
    Wiadomości

    Nowy sprzęt do walki z pożarami – OSP Zębowice odebrało Cold Cud Systems Cobra

    2025-10-07
    Akcje

    Tragiczny początek sezonu grzewczego w Puławach – czad zabił trzy osoby

    2025-10-07
    Poprzedni Następny Showing 1 Of 2021
  • Technika
    Technika

    Nowa SCANIA P370 XT w OSP Wielkie Drogi

    Paliwo MARLINE Premium 2T
    Artykuły

    Test paliwa MARLINE Premium 2T – czy warto? Strażacka recenzja z użyciem piły spalinowej

    Technika

    Salamander – samochód gaśniczy Królewskich Sił Powietrznych

    Technika

    Zabezpieczenie instalacji fotowoltaicznej przed pożarem? Wybierz SOLARSTOP®

    Poprzedni Następny Showing 1 Of 81
  • Safety tips
    Safety Tips

    Strażackie ubrania groźne i toksyczne?

    Safety Tips

    Technika cross ramming

    Safety Tips

    System sygnalizacji pożarowej

    Safety Tips

    Materiały niebezpieczne pożarowo… czyli jakie?

    Safety Tips

    Składowanie akumulatorów w budynkach mieszkalnych

    Poprzedni Następny Showing 1 Of 37
  • Tematy
    Paliwo MARLINE Premium 2T
    Artykuły

    Test paliwa MARLINE Premium 2T – czy warto? Strażacka recenzja z użyciem piły spalinowej

    ACO streamer
    Recenzje

    Transmisja obrazu z drona prosto do sztabu. To już możliwe!

    Recenzje

    Pożar paneli fotowoltaicznych w Wieluniu

    Recenzje

    Kominiarka blokująca szkodliwe cząstki popożarowe? Sprawdziliśmy to!

    Recenzje

    Jak działa najnowszy Aparat powietrzny AirBoss od Dräger? – Sprawdziliśmy to!

    Poprzedni Następny Showing 1 Of 3
  • ZMIANOWYZMIANOWY
  • Strona główna
  • Wiadomości na gorącoWiadomości na gorąco
  • Tematy
    • Technika
    • Safety Tips
    • Kalendarz zmianowy
    • Misz masz
    • Wydarzenia
    • Quizy
  • KontaktKontakt
Strazacki.pl portal o straży pożarnej
Artykuły
Artykuły

Kalendarze Strażackie – jak przygotować i skutecznie sprzedać?

Redakcja / Strażacki.plRedakcja / Strażacki.pl2019-10-07 425 Minutes read0

Kraj

Kalendarze strażackie to nie tylko oryginalny wizualnie i praktyczny gadżet, ale również tradycja. Październik to dobry czas na to, by przygotować kalendarze dla swojej Jednostki. O czym warto pamiętać?

Kalendarze strażackie są zarówno formą pomocy, jak i praktycznym gadżetem dla mieszkańców, którzy posiadając tego typu kalendarz, nie tylko wspierają Jednostkę, zapewniając sobie tym samym lepsze zabezpieczenie na wypadek pożaru, ale i zyskują informację na temat ewentualnych działań prewencyjnych, do których mogą się stosownie przygotować. Jak zatem zaplanować działania? Poznajcie 6 podstawowych kroków, jakie powinniście wykonać.

Krok 1: Zebranie organizacyjne

Odpowiednia organizacja to klucz do sukcesu. Dlatego, aby rozplanować odpowiednio pracę nad kalendarzami, warto wcześniej zorganizować spotkanie ogólne, podczas którego zostaną przydzielone obowiązki. W jego trakcie warto również ustalić rodzaj kalendarza – czy powinien to być kalendarz tradycyjny, wyrywany, czy spiralowany. Zastanówcie się również nad zawartością – czy treści w nim zawarte powinny ograniczać się wyłącznie do zaznaczenia świąt, czy również uwzględniać dodatkowe informacje, jak np.: wywóz śmieci, przeprowadzanie działań prewencyjnych. Po ustaleniu podstawowych informacji dotyczących typu i zawartości kalendarza należy określić budżet, jaki Jednostka może przekazać na realizację kalendarzy oraz w jakiej cenie będą one dostępne dla mieszkańców. Rozprowadzanie kalendarzy jest świetną okazją do podreperowania portfela Jednostki. Zebrane środki mogą zostać wykorzystane np. na zakup specjalistycznej odzieży lub doposażenie sprzętu. Spotkanie organizacyjne jest też dobrą okazją, by poruszyć kwestię pozyskania ewentualnych sponsorów, którzy pomagając Jednostce w sfinansowaniu kalendarzy, równocześnie zapewniają sobie świetną reklamę, która dotrze do wielu odbiorców.   

Krok 2: Przygotowanie materiałów

Kalendarze strażackie powstają w słusznej sprawie, jaką jest wzmocnienie budżetu Jednostki, jednak warto pamiętać, że musi on się odpowiednio prezentować, aby zachęcał mieszkańców do nabycia. Kalendarze powinny być zatem nie tylko funkcjonalne, ale i atrakcyjne wizualnie. Zbierzcie zatem odpowiednie materiały w postaci zdjęć załogi Jednostki oraz, jeśli istnieje taka możliwość, również zdjęć z konkretnych akcji ratunkowych. Jeśli budżet na to pozwala, zorganizujcie dedykowaną sesję zdjęciową, która zapewni Wam profesjonalne materiały w dobrej jakości. Przygotowując wzór kalendarza, pamiętajmy o umiarze – wybierając zdjęcia idźcie na jakość, nie ilość. Dzięki temu kalendarz będzie elegancki i czytelny. Jeśli Jednostce udało się pozyskać sponsorów, warto uwzględnić również ich wizytówki.

Krok 3: Złożenie zamówienia

Kalendarze strażackie, ze względu na swoją specyfikę powinny być przygotowane w taki sposób, aby nie były wyłącznie atrakcyjne wizualnie i funkcjonalne, ale również, by zwiększały świadomość społeczną. Dlatego kluczowym jest wybór wykonawcy zamówienia. Warto znaleźć firmę, która doskonale rozumie sprawy strażackie – to przełoży się zarówno na zaangażowanie w projekt, jak i jakość wykonania. Po wyborze konkretnej firmy należy dopracować wszystko w najdrobniejszym szczególe, jak np. rozplanowanie istotnych dat, wyposażenie w okienka do przesuwania w przypadku kalendarzy wyrywanych, dziurkę do zawieszenia na ścianie – mimo, że są to drobne elementy, znacząco wpływają na jakość użytkowania. Decydując się na zamówienie kalendarzy reprezentujących daną Jednostkę warto odpowiednio zagospodarować ich przestrzeń – świetnym rozwiązaniem jest chociażby zadrukowanie drugiej strony kalendarza przydatnymi informacjami dotyczącymi np. udzielania pierwszej pomocy – dzięki temu kalendarz jest nie tylko bardziej atrakcyjny wizualnie, ale i pożyteczny.

  aaa     

Krok 4: Ogłoszenie sprzedaży

Kiedy projekt jest już gotowy, a produkcja została rozpoczęta, warto poinformować mieszkańców o planowanej sprzedaży – odwiedzanie ich w domach bez wcześniejszego uprzedzenia może nie tylko nie być skuteczne, ale i spotkać się z dezaprobatą. Uprzedź społeczność za pośrednictwem strony www lub profilu na Facebooku. Dobrym rozwiązaniem jest również skierowanie się do lokalnych mediów, a nawet do proboszcza w celu ogłoszenia akcji strażaków z ambony – dzięki temu komunikat dotrze do mieszkańców w każdym wieku. Ogłaszając informację o sprzedaży, nie zapominajcie o podaniu dwóch istotnych kwestii, a mianowicie – celu prowadzonej akcji oraz kwoty, za jaką będzie można nabyć kalendarz. 

Krok 5: Rozprowadzanie kalendarzy

Odpowiednie przygotowanie kalendarzy oraz poinformowanie o sprzedaży ze stosownym wyprzedzeniem to połowa sukcesu. To, w jaki sposób będą rozprowadzane kalendarze, warunkuje ostateczne powodzenie akcji. Aby wzbudzić zaufanie i sympatię mieszkańców, dystrybutorzy powinni zaopatrzyć się w stosowną legitymację strażacką lub oświadczenie Prezesa Zarządu – tego typu dokumenty dadzą gwarancję wiarygodności zbiórki. Strój oraz ogólne nastawienie również są istotne. Stosowne umundurowanie i naturalność połączona z profesjonalizmem z pewnością spotkają się z uznaniem społecznym, przekładając na sukces przeprowadzanej akcji. Pokażcie mieszkańcom, że Jednostkę tworzą pasjonaci, którzy na pierwszym miejscu stawiają dobro i bezpieczeństwo innych – dzięki temu akcja nie tylko będzie cieszyła się większym uznaniem, ale także świadomość społeczeństwa na temat pracy strażaków wzrośnie.

Krok 6: Podsumowanie sprzedaży

Mimo szczytnego celu, jakim jest wsparcie Jednostki OSP, mieszkańcy z pewnością będą chcieli wiedzieć, jak zostały spożytkowane przekazane przez nich fundusze. Po przeprowadzonej akcji warto zatem zrobić ogólne podsumowanie, które będzie pomocną informacją na przyszły rok – zestawcie ilość sprzedanych kalendarzy, zebrane środki oraz podsumujcie reakcje ludzi i wyciągnijcie wnioski na przyszłość – być może to pozwoli Wam lepiej zorganizować akcję na kolejny rok. Po spożytkowaniu zebranych środków poinformujcie o tym mieszkańców – ludzie z pewnością docenią Waszą uczciwość i rzetelność oraz poczują, że mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo w swojej okolicy.

Powyższy poradnik powstał przy współpracy ze sklepem www.strazackie.pl – posiadającym jedną z najszerszych ofert kalendarzy strażackich.

Artykuł sponsorowany

FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink

Redakcja / Strażacki.pl

reklama

Poprzedni wpis Drugi dzień ćwiczeń COO KSRG w Krakowie
Następny post Uroczyste ślubowanie w Szkole Aspirantów PSP w Krakowie
Powiązane artykuły
  • Powiązane artykuły
  • więcej od autora
Paliwo MARLINE Premium 2T
Artykuły

Test paliwa MARLINE Premium 2T – czy warto? Strażacka recenzja z użyciem piły spalinowej

2025-09-290
Artykuły

Wypadek w Zakroczymiu

2025-09-230
Artykuły

Pożar w Nowym Dąbiu w Kujawsko-Pomorskiem

2025-09-200
Zobacz więcej
Czytaj również
Wiadomości

Co nowego na Strażackim?

2024-04-130
Akcje

Helikopter medyczny rozbił się na autostradzie

2025-10-080
Akcje

Rowerzystka uwięziona pod tramwajem

2025-10-080
Safety Tips

Strażackie ubrania groźne i toksyczne?

2025-10-080
Wiadomości

Nowy sprzęt do walki z pożarami – OSP Zębowice odebrało Cold Cud Systems Cobra

2025-10-070
Akcje

Tragiczny początek sezonu grzewczego w Puławach – czad zabił trzy osoby

2025-10-070
Akcje

Nocny pożar garażu w Łętowni

2025-10-070
Zobacz więcej

Redakcja i kontakt

Portal Strażacki.pl powstał w 2013 z myślą o strażakach, osobach związanych z branżą ratowniczą i pasjonatach pożarnictwa.

STATYSTYKI OSP

Statystyki OSP 2023 – woj. podlaskie 2

2024-02-09

Statystyki OSP 2023 – woj. podlaskie

2024-02-09

Statystyki OSP 2023 – woj. wielkopolskie 5

2024-01-25

Statystyki OSP 2023 – woj. wielkopolskie 4

2024-01-25
MULTIMEDIA

Kategorie

  • Akcje7945
  • Artykuły5658
  • Wiadomości1040
  • Wydarzenia993
  • Relacje394
  • Technika322
  • Ćwiczenia185
  • Nabory157
  • Wizyty155
  • Cześć Ich Pamięci122
  • Szkolenia90
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202270
  • Patronat medialny64
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202064
  • Kronika Strażacka58
  • Misje zagraniczne50
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202348
  • Fotorelacje33
  • Kobiety w straży30
  • Filmy29
  • Safety Tips25
  • Statystyki wyjazdów OSP - 201918
  • Ciekawostki pożarnicze16
  • Wasze15
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202114
  • Zostań Strażakiem12
  • Nasze8
  • Strażacki8
  • Quizy7
  • Strażacki Klasyk Miesiąca7
  • Recenzje6
  • Ściąga6
  • Podcast4
  • Opinie3
  • STRAZACKI.PL2
  • Wideorelacje2
  • Floriany2
  • Konkursy2
  • Kącik historyczny1
  • Sprawdź swoją wiedzę - TESTY1
  • Rozwiązania testów wraz z omówieniem1
  • Tapety strażackie1
  • Wyposażenie techniczne1
  • Taktyka działań ratowniczych1
  • Misz Masz0

#TAGI

Kobiety w strażyKobietaStrażakstrazackigaszenie pozarow paneli slonecznychpaliwa marlinemarline 2tpaliwo marline 2tpaliwo marlinealkipowerpozary fotowoltaikapazary panelipozar fotowoltaikiniecodzienneciekawostkipożarniczePaństwowaStrażPożarnaPSPstrażpaliwo alkipower

© Strażacki 2023

  • Alarm
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin serwisu