Przeprowadzono rownież warsztaty dot. skutecznej ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami
W dniach 15–16 maja 2025 r. w CNBOP w Józefowie odbywa się narada szkoleniowa koordynatorów ds. dostępności Państwowej Straży Pożarnej.
Podczas narady poruszane są tematy mające istotne znaczenie dla poprawy dostępności i integracji osób ze szczególnymi potrzebami w różnych aspektach działalności PSP, m.in.:
- zapewnianie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w jednostkach organizacyjnych PSP,
- pierwszy kontakt i komunikacja z osobami z niepełnosprawnością intelektualną,
- tworzenie ETR zgodnie ze standardami,
- wdrażanie deklaracji Dostępności 2.0,
- bariery architektoniczne w zakresie dostępności,
- aktualizacja obowiązujących w PSP „Wytycznych zapewniania dostępności…”.
Dla uczestników zaplanowano warsztaty związane ze zdobywaniem wiedzy nt. skutecznej ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami, przewidziano także zapoznanie się z grą planszową „Dostępny urząd” – narzędziem edukacyjnym pozwalającym na zwiększanie wrażliwości i świadomości dotyczącej różnorodnych potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Podczas narady uczestnicy podsumowują także proces składania przez jednostki organizacyjne PSP raportów o stanie zapewniania dostępności. Zadanie to, realizowane raz na 4 lata, ma na celu monitorowanie spełniania przez podmioty publiczne minimalnych wymogów w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej.