Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej uruchomiła proces składania wniosków o dofinansowanie na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych. Program jest przeznaczony dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych. Dofinansowania będą pochodzić z budżetu państwa oraz środków przekazanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Jednostki zainteresowane zdobyciem dofinansowania muszą zgłosić się do komendy miejskiej/powiatowej Państwowej Straży Pożarnej, której podlegają. Za pośrednictwem komend PSP złożone zostaną wnioski w aplikacji „Wielokryterialny Model Rankingowy”. Czynniki mające wpływ na przyznanie dotacji to między innymi stopień zagrożenia w gminie, średni udział w działaniach ratowniczo-gaśniczych, liczba strażaków uprawnionych do akcji, liczba kierowców, średni wiek obecnie posiadanych pojazdów, posiadanie garażu dla pojazdu oraz poziom posiadanych dofinansowań z innych źródeł i współczynnik operacyjny przyznawany przez KP/KM PSP i KW PSP.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości pozyskania dotacji są dostępne w komendach Państwowej Straży Pożarnej. Wnioski o dotacje należy składać w terminie do 25 marca 2025 roku.