PRZYJDŹ WCZEŚNIEJ
Spóźnienie się na służbę, powoduje, że zaczynamy ją w stresie, próbujemy pośpiesznie przyjąć sprzęt od zmiany zdającej, umykają nam ważne informacje oraz nie jesteśmy w stanie zapytać o wszystkie kwestie.
Aby uniknąć tego co powyżej, zalecam przyjechać przynajmniej 20 minut wcześniej, co pozwoli nam na spokojnie:
– przebrać się w odzież służbową
– przygotować i wypić małą kawę (lub herbatę)
– sprawdzić i przygotować swoje środki ochrony indywidualnej i wyposażenie osobiste
– dowiedzieć się ile i jakie zdarzenia miała zmiana zdająca
Taki schemat rozpoczęcia służby w JRG pozwoli nam m.in. bez stresu przyjąć służbę, w razie potrzeby przyjrzeć się jakiemuś sprzętowi, który był użytkowany wcześniej oraz skupić się na wyznaczonych zadaniach.
ZŁE NASTAWIENIE ZOSTAW W DOMU LUB NA PARKINGU
Wyjazdy alarmowe oraz praca z kolegami na zmianie służbowej to dwa nierozłączne elementy pracy w JRG. Ze względu na różnorodność charakterów i możliwy stres podczas działań starajmy się dodatkowo nie wnosić złych emocji na zmianę. Dlatego staraj się zły humor, problemy z życia prywatnego i wszystko, co powoduje negatywne emocje nie przynosić do JRG. Wszystkie te „rzeczy” zostaw na parkingu lub w domu. Staraj się również traktować każdego człowieka, z którym będziesz miał kontakt podczas działań i w jednostce w sposób kulturalny, spokojny lub wesoły.
Podejście aroganckie, marudne, narzekające, chaotyczne, choleryczne, niegrzeczne lub wulgarne nie powinno mieć miejsca szczególnie w przypadku osób, z którymi będziemy mieli kontakt podczas działań.
RELACJA Z ZESPOŁEM
Przychodząc na jednostkę przywitaj się. Jeśli na zmianie służbowej twojej lub poprzedniej jest nowy zatrudniony strażak, nie pomijaj go. Możesz także zapytać coś grzecznościowo. Najlepszym jednak podejściem byłoby zapytanie, czy może potrzebuje jakieś pomocy, rady. Dobra i pozytywna relacja oczywiście powinna być zbudowana nie tylko przez Ciebie, ale przez cały zespół. Powinniśmy do tematów przekazania sprzętu, informacji i zadań podejść w sposób ludzki, kulturalny oraz otwarty. Ukrywanie uszkodzonego sprzętu, nieinformowanie o zaistniałych problemach oraz „czepialskie” i „wymuszone” przyjmowanie sprzętu, tworzą gorsze relacje w zespole i kiepską atmosferę w JRG. Unikaj więc takiego podejścia i staraj się budować kulturalne i życzliwe relacje.