Bydgoszcz
Strażacy z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 2 Komendy Miejskiej PSP w Bydgoszczy otrzymali ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy Renault Trucks K440 P6X6 MEDIUM E6. Odbiór nowego pojazdu przypada w roku jubileuszu 150-lecia powstania Zawodowej Straży Pożarnej w Bydgoszczy.
Pod zabudowę pojazdu wykorzystano wzmocnione, trzyosiowe podwozie w układzie z napędem na wszystkie osie (6×6). Dla załogi przewidziano miejsca w standardowej (krótkiej) dwudrzwiowej, trzyosobowej kabinie w układzie (1+1+1). Z przodu kabinę wyróżnia trzyczęściowy zderzak z narożnikami stalowymi. Zamontowana tam również została elektryczna wyciągarka linowa o uciągu 9979 kg i dł. liny 28 metrów – czytamy na KM PSP w Bydgoszczy.
Szkielet nadwozia pożarniczego to konstrukcja samonośna wykonana ze spawanych profili aluminiowych. Poszycie wewnętrzne nadwozia wykonane jest z blachy anodowanej, a zewnętrzne z lakierowanej blachy aluminiowej. Blachy poszycia łączone są ze szkieletem w technologii klejenia i nitowania. Zabudowa posiada pięć skrytek – po dwie z każdej strony pojazdu oraz jedną z tyłu. Skrytki zamykane są żaluzjami aluminiowymi.
Samochód wyposażony został kompozytowe zbiorniki na wodę o pojemności 10.120 litrów oraz 1085 litrów na środek pianotwórczy. Zbiornik na wodę może być zasilany poprzez dwie nasady zasilania hydrantowego 75 mm i dwie 110 mm. W tylnej części nadwozia pożarniczego w przedziale pompowo-sprzętowy umieszczono autopompę o wydajności 5591 l/min przy ciśnieniu 8 barów lub 429 l /min przy ciśnieniu 40 barów. Ma ona cztery nasady tłoczne 75 mm i dwie 110 mm, a także trzy nasady ssawne 110 mm.
Na użytkowym dachu znajduje się działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności od 800 do 3200 l/min i zasięg rzutu 60 m. Samochód ma także wysuwany pneumatycznie maszt oświetleniowy o wysokości 6 m z reflektorami LED o łącznym strumieniu świetlnym 36.000 lm.
Źródło: KW PSP w Bydgoszczy