Technika
Dziś jako ciekawostkę przybliżamy wam samochód lotniskowy holenderskiej firmy Kronenburg, a dokładniej model MAC CT012.
MAC to skrót od Major Airport Crashtender. Pojazd ten posiada przestronną kabinę, oferując miejsce nawet dla siedmiu członków załogi.
Kabina została również wykonana w taki sposób, aby umożliwić łatwe czyszczenie i zagwarantować dodatkowo bezpieczeństwo załodze. Kokpit jest prosty i przejrzysty co ułatwia obsługę pojazdu.
MAC CT012 może być zabudowany na podwoziu 4X4, 6X6, a nawet 8X8, zaprojektowanym do perfekcyjnej obsługi i manewrowania w każdym terenie.
Zarówno nadwozie pojazdu, jak i kabina są w całości wykonane z kompozytu. Materiał kompozytowy nie tylko jest odporny na korozję, ale także nie wymaga szczególnej konserwacji, a do tego jest lżejszy niż typowe aluminiowe zabudowy. W zabudowie znajdują się skrytki pozwalające na przewóz niezbędnego sprzętu oraz umożliwiające dostęp do układu wodno-pianowego. Pisząc o układzie wodno-pianowym, to wykonany jest on w układzie Pump n’Roll co oznacza, że można podawać środki gaśnicze z działek podczas jazdy.
Dane techniczne modelu o napędzie 4×4:
Podwozie – KME
Silnik – Caterpillar C18
Skrzynia – automatyczna Twin Disc
Prędkość maksymalna – 115 km/h
Przyśpieszenie – 0-80 km/h: 25 sek.
Długość – 10.13 m
Szerokość – 3 m
Wysokość – 3.7 m
Autopompa – FPN 10-6000 (6.000 l/min przy 10 bar)
Zbiornik wody – 6.000 l
Zbiornik śr. Pianotwórczego – 780 l
Zbiornik proszku – 250 kg
2 działka wodno-pianowo-proszkowe (dachowe wyd. 3.800 l/min; zderzakowe wyd. 1550 l/min)