Skip to content
środa 14 maja 2025
NA GORĄCO
2025-05-14Objazda: pożar kurnika – w środku było 38 tysięcy kur! 2025-05-14Mężczyzna zasłabł na transformatorze –  wezwano grupę ratownictwa wysokościowego 2025-05-14Pożar hali magazynowej pod Poznaniem – z ogniem walczyło 25 zastępów straży pożarnej 2025-05-14Co z obietnicami złożonymi strażakom? Czy zostaną z niczym? 2025-05-14OSP Rząska z nową remizą! 2025-05-14Koziołek zaplątany w ogrodzeniu 2025-05-13Praca szuka człowieka – trwa nabór do KP PSP Giżycko 2025-05-13150-lecie Zawodowej Straży Pożarnej w Białymstoku – wielkie świętowanie już 17 maja! 2025-05-13Pożar odpadów w Czechowicach-Dziedzicach: w akcji ponad 100 strażaków 2025-05-13Pożar sklepu w Inowłodzu
  • Kontakt
Strazacki.pl portal o straży pożarnej
  • Wiadomości
    • Wszystkie
    • Akcje
    • WIADOMOŚCI
    • Świat
    • Nabory
    • Wydarzenia
    • Opinie
    Akcje

    Objazda: pożar kurnika – w środku było 38 tysięcy kur!

    2025-05-14
    Akcje

    Mężczyzna zasłabł na transformatorze –  wezwano grupę ratownictwa wysokościowego

    2025-05-14
    Akcje

    Pożar hali magazynowej pod Poznaniem – z ogniem walczyło 25 zastępów straży pożarnej

    2025-05-14
    Wiadomości

    Co z obietnicami złożonymi strażakom? Czy zostaną z niczym?

    2025-05-14
    Wiadomości

    OSP Rząska z nową remizą!

    2025-05-14
    Poprzedni Następny Showing 1 Of 1878
  • Technika
    Technika

    OSP Bojano z nowym sprzętem

    Technika

    OSP Rumienica z nowym autem!

    Technika

    Kolejne europejskie jednostki strażackie kupują pojazdy pożarnicze o napędzie elektrycznym

    Technika

    Nowy nabytek w OSP Maków Podhalański!

    Poprzedni Następny Showing 1 Of 79
  • Safety tips
    WIEDZA

    HIPOTERMIA. Jak postępować prawidłowo?

    Ćwiczenia

    Strażacy ćwiczą na lodzie

    Safety Tips

    Przygotuj się do szybkiego gaszenia!

    WIEDZA

    Wypadek samochodu ciężarowego z LNG – rozpoznanie, możliwości postępowania

    Ciekawostki pożarnicze

    Podwodne poszukiwania

    Poprzedni Następny Showing 1 Of 35
  • Tematy
    ACO streamer
    Recenzje

    Transmisja obrazu z drona prosto do sztabu. To już możliwe!

    Recenzje

    Pożar paneli fotowoltaicznych w Wieluniu

    Recenzje

    Kominiarka blokująca szkodliwe cząstki popożarowe? Sprawdziliśmy to!

    Recenzje

    Jak działa najnowszy Aparat powietrzny AirBoss od Dräger? – Sprawdziliśmy to!

    Podcast

    #004: Co wybrać – nóż czy nożyczki ratownicze?

    Poprzedni Następny Showing 1 Of 2
  • ZMIANOWYZMIANOWY
  • Strona główna
  • Wiadomości na gorącoWiadomości na gorąco
  • Tematy
    • Technika
    • Safety Tips
    • Kalendarz zmianowy
    • Misz masz
    • Wydarzenia
    • Quizy
  • KontaktKontakt
Strazacki.pl portal o straży pożarnej
Artykuły
Artykuły

Jak przygotować i skutecznie sprzedać kalendarze strażackie?

RedakcjaRedakcja2018-09-12 355 Minutes read0

Tradycja połączona z funkcjonalnością – tak określić można kalendarze strażackie, które stanowią nie tylko pomoc dla jednostek, ale i służą mieszkańcom, pozwalając także przeprowadzić działania prewencyjne. Przełom września i października to dobry czas na to, by przygotować kalendarze dla swojej jednostki. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Krok 1: Zebranie organizacyjne

Aby odpowiednio przygotować kalendarze, warto rozplanować wcześniej prace, rozdzielając obowiązki. W tym celu warto zorganizować spotkanie, na którym ustalony zostanie podział ról. Kolejnym krokiem powinno być podjęcie decyzji odnośnie rodzaju kalendarza – czy ma być on tradycyjny, wyrywany czy spiralowany.

280x472 kafelki kategorii spiralowane    wyrywanegratis    tradycyjnegratis

Warto też zastanowić się nad zawartą w kalendarzach treścią – czy ograniczyć się wyłącznie do zaznaczenia świąt, czy umieścić także dodatkowe informacje, np.: o wywozie śmieci, czy planowanych działaniach prewencyjnych. Kolejnym etapem jest ustalenie budżetu, jaki jednostka może przeznaczyć na wykonanie produktów oraz określenie, w jakiej cenie będą rozprowadzane – warto pamiętać, że dystrybucja kalendarzy to świetna okazja do tego, by wesprzeć finansowo jednostkę, reperując budżet, który można przeznaczyć na zakup np.: specjalistycznej odzieży, dlatego też warto pozyskać sponsorów, którzy mogliby udzielić jednostce wsparcia, tym samym nie tylko pomagając społeczeństwu, ale także zapewniając sobie reklamę.

Krok 2: Przygotowanie materiałów

Kalendarze strażackie są bez wątpienia przydatnym gadżetem, jednak, aby były chętnie kupowane, poza tym, że będą funkcjonalne, powinny być też atrakcyjne wizualnie. Z tego względu warto zebrać odpowiednie materiały, które będą wykorzystane do szaty graficznej. W tym celu należy wybrać  zdjęcia prezentujące załogę jednostki oraz jej działania. Jeśli istnieje taka możliwość, warto zorganizować specjalną sesję zdjęciową, podczas której zastęp zostanie przedstawiony jako zgrana drużyna, dla której pożarnictwo jest nie tylko pracą, ale przede wszystkim pasją – warto pamiętać, że im lepsze jakościowo zdjęcia, tym kalendarze będą atrakcyjniejsze dla potencjalnego kupującego. Tworząc wzór kalendarzy pamiętajmy jednak o umiarze – ilość zdjęć należy dostosować do formy produktu – w przypadku kalendarzy spiralowanych dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie fotografii na każdej karcie, w przypadku kalendarza klasycznego i wyrywanego, ilość wykorzystanych zdjęć powinna być nieco bardziej ograniczona. Jeśli udało się pozyskać sponsorów, nie zapominajmy o uwzględnieniu ich wizytówek – i w tej sytuacji należy jednak zachować umiar – nie przesadzajmy z ilością partnerów, gdyż ich natłok może spotkać się z dezaprobatą ze strony wspierających jednostkę darczyńców.

Krok 3: Złożenie zamówienia

Kolejnym ważnym etapem jest wybór wykonawcy zamówienia – kalendarze te, poza podstawową funkcją, mają także zwiększać świadomośc społeczeństwa, w związku z tym warto wybrać firmę, która rozumie sprawy strażackie, dzięki czemu produkty nabiorą wyjątkowego charakteru. Po zdecydowaniu się na odpowiedniego wykonawcę, nie należy zapominać o dopracowaniu wszystkich szczegółów, na które z pewnością zwrócą uwagę klienci, tj.: rozplanowanie wszystkich istotnych dat, np.: świąt, a w przypadku kalendarzy wyrywanych, czy są one zaopatrzone w okienka do przesuwania, które ułatwiają korzystanie z kalendarza lub dziurkę, umożliwiającą zawieszenie na ścianie- wszystkie te mankamenty, mimo, że wydają się być drobnymi szczegółami, wpływają na to, jak produkt zostanie odebrany przez kupujących. Warto także zadbać o to, by przestrzeń kalendarza była jak najlepiej zagospodarowana – dobrym rozwiązaniem jest zadbanie o to, by druga strona kalendarza była zadrukowana przydatnymi informacjami, np.: instrukcją pierwszej pomocy.

3a

Krok 4: Ogłoszenie sprzedaży

Gdy projekt jest gotowy, a produkcja w trakcie, warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób poinformować społeczeństwo o sprzedaży – zrezygnujmy z odwiedzania mieszkańców w ich domach z zaskoczenia – to może odstraszyć potencjalnych klientów. Uprzedźcie lokalną społeczność, wykorzystując swoją stronę www oraz kanały społecznościowe, jak fanpage na Facebooku. Aby dotrzeć do wszystkich mieszkańców, także tych starszych, warto poprosić miejscowego proboszcza o wsparcie – oficjalne ogłoszenie z ambony na temat akcji strażaków z pewnością zostanie dobrze przyjęte przez mieszkańców. Zarówno w przypadku wykorzystania serwisów społecznościowych, jak i niedzielnych ogłoszeń kościelnych, warto zawrzeć w komunikacie dwie informacje – cenę kalendarzy oraz cel, na jaki zbierane są fundusze – mimo, że straż pożarna cieszy się społecznym uznaniem, ludzie, przekazując pieniądze chcą wiedzieć na co przeznaczają swoje fundusze – dzięki temu mieszkańcy będą nie tylko mieli świadomość, że przekazane przez nich środki zostały odpowiednio wykorzystane, ale także będa mieli poczucie, że przyczyniają się do polepszenia warunków panujących w jednostce, a co za tym idzie – także do zwiększenia własnego bezpieczeństwa.

Krok 5: Rozprowadzanie kalendarzy

Odpowiednie przygotowanie kalendarzy oraz poinformowanie o akcji sprzedażowej to jedynie połowa sukcesu – należy także opracować odpowiednią strategię ich rozprowadzania. Aby wzbudzić zaufanie mieszkańców, dystrybutorzy kalendarzy powinni się zaopatrzyć w legitymacje strażackie. Jeśli Wasza jednostka nie posiada takowych, Prezes Zarządu powinien wydać stosowne zaświadczenie na temat przeprowadzanej akcji – to da gwarancję wiarygodności zbiórki. Strój i forma odwiedzin jest bardzo ważna, gdyż decyduje o tym, z jakim rezultatem przebiegnie zbiórka. Warto odwiedzać mieszkańców parami – koniecznie zadbajcie o odpowiednie stroje. Bądźcie naturalni, jednak powitajcie mieszkańców w oficjalny, profesjonalny sposób – pokażcie społeczeństwu, że jednostkę tworzą pasjonaci, którzy na pierwszym miejscu stawiają dobro i bezpieczeństwo innych – dzięki temu nie tylko akcja będzie cieszyła się większym uznaniem, ale także świadomość społeczeństwa na temat pracy strażaków będzie większa.

Krok 6: Podsumowanie sprzedaży

Po przeprowadzonej akcji warto zrobić ogólne podsumowanie, pozwalające określić, czy forma działań oraz kreacja kalendarzy były odpowiednie – dzięki temu zyskacie przydatne informacje na przyszłość. Podsumujcie zatem reakcje ludzi oraz kwotę, jaką udało się uzbierać. Zaplanujcie zakupy i pochwalcie się nimi w mediach społecznościowych oraz na swojej stronie www – dzięki temu mieszkańcy poczują, że przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa w swej okolicy.

Powyższy poradnik powstał przy współpracy ze sklepem www.strazackie.pl (kiedyś Brand Active) – posiadającym jedną z najszerszych ofert kalendarzy strażackich.

Artykuł sponsorowany

FacebookTwitterWhatsAppLinkedInEmailLink

Redakcja

reklama

Poprzedni wpis ,,Moto-historie” w krakowskim Hangarze Czyżyny
Następny post Tragiczny wypadek na tzw. krzyżówkach rudzkich
Powiązane artykuły
  • Powiązane artykuły
  • więcej od autora
Artykuły

Dofinasowania na łączność i środki ochrony indywidualnej dla OSP z łódzkiego!

2025-04-260
Artykuły

Warsztaty z zakresu ratownictwa technicznego w Łodxi

2025-04-250
Artykuły

Powitanie nowego, średniego samochodu ratowniczego-gaśniczego w OSP KSRG Lipnica Wielka – Centrum

2025-03-280
Zobacz więcej
Czytaj również
Wiadomości

Co nowego na Strażackim?

2024-04-130
Akcje

Objazda: pożar kurnika – w środku było 38 tysięcy kur!

2025-05-140
Akcje

Mężczyzna zasłabł na transformatorze –  wezwano grupę ratownictwa wysokościowego

2025-05-140
Akcje

Pożar hali magazynowej pod Poznaniem – z ogniem walczyło 25 zastępów straży pożarnej

2025-05-140
Wiadomości

Co z obietnicami złożonymi strażakom? Czy zostaną z niczym?

2025-05-140
Wiadomości

OSP Rząska z nową remizą!

2025-05-140
Akcje

Koziołek zaplątany w ogrodzeniu

2025-05-140
Zobacz więcej

Redakcja i kontakt

Portal Strażacki.pl powstał w 2013 z myślą o strażakach, osobach związanych z branżą ratowniczą i pasjonatach pożarnictwa.

STATYSTYKI OSP

Statystyki OSP 2023 – woj. podlaskie 2

2024-02-09

Statystyki OSP 2023 – woj. podlaskie

2024-02-09

Statystyki OSP 2023 – woj. wielkopolskie 5

2024-01-25

Statystyki OSP 2023 – woj. wielkopolskie 4

2024-01-25
MULTIMEDIA

Kategorie

  • Akcje7443
  • Artykuły5650
  • Wydarzenia937
  • Wiadomości885
  • Relacje394
  • Technika316
  • Ćwiczenia158
  • Wizyty154
  • Nabory121
  • Cześć Ich Pamięci112
  • Szkolenia83
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202270
  • Patronat medialny64
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202064
  • Kronika Strażacka58
  • Misje zagraniczne50
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202348
  • Fotorelacje31
  • Kobiety w straży30
  • Filmy29
  • Statystyki wyjazdów OSP - 201918
  • Wasze15
  • Safety Tips15
  • Ciekawostki pożarnicze15
  • Statystyki wyjazdów OSP - 202114
  • Zostań Strażakiem12
  • Nasze8
  • Strażacki8
  • Quizy7
  • Strażacki Klasyk Miesiąca7
  • Ściąga6
  • Recenzje5
  • Podcast4
  • STRAZACKI.PL2
  • Wideorelacje2
  • Opinie2
  • Floriany2
  • Konkursy2
  • Kącik historyczny1
  • Sprawdź swoją wiedzę - TESTY1
  • Rozwiązania testów wraz z omówieniem1
  • Tapety strażackie1
  • Wyposażenie techniczne1
  • Taktyka działań ratowniczych1
  • Misz Masz0

#TAGI

Kobiety w strażyKobietaStrażakstrazackistrażPSPPaństwowaStrażPożarnaciekawostkipożarniczeniecodzienne

© Strażacki 2023

  • Alarm
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin serwisu